Kolonáda štartovala v 12+ ako jednotka na trhu

Kolonáda Zdroj: RTVS

Nový seriál RTVS Kolonáda sa v nedeľu večer uviedol ako líder trhu v univerzálnej cieľovke 12+, pre ktorú verejnoprávna televízia stavia programovú štruktúru.

Prvú časť pôvodného 13-dielneho seriálu videlo dovedna 440-tisíc divákov (rating 9,4 %) pri nadštandardnom trhovom podiele 18,2 percenta.

Ide o skoro dvojnásobnú hodnotu, ako je bežný podiel Jednotky. Tá napríklad za celý minulý týždeň dosiahla priemerný share 10,2 percenta.

Vo všeobecnej cieľovke bol seriál v čase vysielania najsledovanejším programom so shareom vyšším ako filmy na Markíze aj Joj.

V komerčnej cieľovke 12 – 54 bol na tom trh naopak – Kolonáda skončila až tretia za súkromnými stanicami. Snímka Transformers 3 na Markíze dosiahla sledovanosť 8,7 percenta a trhový podiel 24,1 percenta.

Podpriemerný výkon stačil Markíze na prvenstvo, komédii Slečna zamilovaná na Joj sa totiž podľa informácií Mediálne.sk darilo ešte o čosi menej – zaznamenala rating 6,9 percenta a trhový podiel 16,7 percenta.

Aj v porovnaní komerčných televízii však bola iná situácia v 12+, kde mala mierne navrch Joj s 326-tisíc divákmi, akčný film Markízy pozeralo 314-tisíc ľudí.

Z menších staníc opäť výrazne bodovala Plus so spravodajským formátom Krimi, ktorý vysiela o 20:00. Krimi bolo v nedeľu dokonca ôsmym najsledovanejším programom v 12 – 54 so sledovanosťou 6,3 percenta a podielom 15,2 percenta.

Nadpriemerné podiely zaznamenala v nedeľu aj Doma s filmami Sedem životov (3,3 % / 8,0 % v 12-54) a nasledujúcim skutočným príbehom Cesta za zázrakom (rating 2,3 % / 11,7 % v 12-54).

Markíza v tlačovej správe doplnila, že jednotkou trhu bola v hlavnom vysielacom čase v komerčnej cieľovke aj v piatok a sobotu. V posledný pracovný deň vďaka klasike Slunce, seno a pár facek (10,4 % / 29,3 % v 12-54), v sobotu jej rovnako dobre fungovala romantická komédia Bláznivá, hlúpa láska (10,9 % / 29,1 % v 12-54).