Kobra 11 je na Markíze vlažná, doma na RTL sa jej valcovať konkurenciu darí (sledovanosť v Nemecku)

Pondelok a utorok, 20:15. ProSieben prichystala na štart novej sezóny dvojdielny film Hrozba podľa Biblie (Der Bibelcode). Prvú časť vysielala v pondelok s nadpriemerným trhovým podielom 17,6 %. Spočiatku predbehla Vox s novými epizódami newyorského C.S.I. (CSI: NY, 17,3 %) aj RTL s Milionárom (Wer wird Millionär?, 15,8 %). Potom sa pred ProSieben dostala RTL – odštartovala totiž nový docusoap o testovaní reštaurácií Rach - Der Restauranttester (18,7 %). Prvú časť Hrozby podľa Biblie videlo 2,16 milióna Nemcov vo veku 14 – 49.

Druhú časť v utorok si zaplo o pol milióna ľudí menej. Cez 1,6 milióna divákov vygenerovalo share 13,2 %, čo portál dwdl.de označil za sklamanie. Konkurenčný tlak bol silný. RTL kontrovala nepriestrelnými akvizíciami CSI: Miami (24,7 %) a Dr. House (House M.D., 27,7 %). ZDF priliala oheň do peoplemetrového ohňa nemeckým futbalom (17,5 %). ProSieben skončila ako trhová trojka.

Kobra 11 je na Markíze vlažná, doma na RTL sa jej valcovať konkurenciu darí (sledovanosť v Nemecku)


Aj nová séria Kobry 11 začína dobre a RTL je vďaka nej jasný trhový líder.

Hrozbu podľa Biblie (Der Bibelcode) kúpila aj slovenská JOJ. Obe časti uviedla minulý piatok. Bolo to teda len tri dni (druhá časť), respektíve štyri dni (prvá časť) po svetovej premiére. Sledovanosť filmu na JOJ.

Streda. V stredu štartovali viaceré premiéry. Najskôr RTL o ôsmej naservírovala Pestúnku (Die Super Nanny). Môže byť spokojná – pri podieli 20 % potopila seriál Eli Stone na ProSieben (7,7 %).

Po 21. hodine si ProSieben vylepšovala renomé inými akvizíciami. Nové časti Kliniky Grace (Grey's Anatomy, 14,1 %) si našli dosť divákov, aj keď RTL kontrovala novinkou Bez dlhov (Raus aus den Schulden, 17,6 %). Dobré čísla vydržali ProSieben aj po desiatej s pilotnou časťou seriálu Samantha Who? (13,9 %) a štartom siedmej série sitkomu Scrubs (14,0 %). Tomu sa v Amerike darí medzi mladými divákmi.

Štvrtok, 20:15. Rečnícka otázka čitateľa Mediálne.sk Jula je zodpovedaná. Kobra 11 (Alarm für Cobra 11 - Die Autobahnpolizei) prišla s novou sériou a konečne sa ukázalo, akú šancu má proti nej Popstars na ProSieben. Vysvitlo, že nie veľkú. Šou Popstars oproti minulému týždňu stratila pol milióna divákov. Naopak Kobra 11, ktorá išla minule v repríze, vzrástla teraz o takmer 600-tisíc. Dvojhodinové naháňačky na diaľnici získali 19,8-percentný share, kým talentová súťaž padla na 16,8 %. Pre ProSieben je to stále dosť, ale úspech spred dvoch rokov si asi nezopakuje.

Napriek silnému štvrtkovému prime-timu dvoch najväčších rivalov nebol trh úplne obsadený. Voľné miesto našla televízia Vox. Americký triler Telefónna búdka (Phone Booth) jej vyniesol nadpriemerných 10,9 %.

 

Nemecko: Top 10 – 1. až 7. septembra

relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14-49

1. Dr. House (House M.D.) - RTL - utorok, 21:14 - 3,51 mil./27,7 %

2. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - RTL - utorok, 20:14 - 2,87 mil./24,7 %

3. Hitch: Liek pre moderného muža (Hitch) - ProSieben - nedeľa, 20:14 - 2,84 mil./21,1 %

4. NCIS – Námorný vyšetrovací úrad (Navy NCIS: Naval Criminal Investigative Service) - Sat.1 - nedeľa, 20:14 - 2,52 mil./18,3 %

5. Futbalová kvalifikácia na MS: Lichtenštajnsko – Nemecko - ARD - sobota, 20:45 - 2,42 mil./24,4 %

6. Rach – testovač reštaurácií (Rach - Der Restauranttester) - RTL - pondelok, 21:15 - 2,35 mil./18,7 %

7. Kobra 11 (Alarm für Cobra 11 - Die Autobahnpolizei) - RTL - štvrtok, 20:14 - 2,31 mil./19,8 %

8. Muži v čiernom 2 (Men in Black 2) - ProSieben - sobota, 20:14 - 2,28 mil./23,6 %

9. Pestúnka (Die Super Nanny) - RTL - streda, 20:15 - 2,27 mil./20,0 %

10. Rýchlo a zbesilo: Tokijská jazda (The Fast and the Furious: Tokyo Drift) - RTL - nedeľa, 20:15 - 2,25 mil./16,2 %

 

Celotýždenné podiely. RTL (share 16,5 %) si v skupine 14 – 19 upevnila prvé miesto na trhu. ProSieben (12,6 %) získala stratenú pozíciu a na jej úkor klesla sesterská Sat.1 (11,0 %).

Vox (8,3 %) aj ARD (6,9 %) si udržali postavenie. Polepšila si ZDF (6,2 %). Kabel eins (6,0 %) aj RTL II (5,6 %) získali rovnaké podiely ako minulý týždeň.

 

 

Zdoje údajov:

  • ■ správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
  • ■ ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z webstránok dwdl.de (veková skupina 14 – 49) a focus.de (skupina 3+)
  • ■ rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
  • ■ podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.