Kristína Svarinská (Klan) Zdroj: TV Joj
Sledovanosť pôvodného seriálu Klan – V dobrom aj v zlom na TV Joj sa od opätovného štartu 2. januára zvyšuje. Spolu s ňou stúpajú aj trhové podiely, s čím sa televízia pochválila v piatok v tlačovej správe.
Štvrtková časť seriálu dosiahla dosiaľ najlepšie čísla – sledovanosť v komerčnej cieľovej skupine 12 – 54 bola 5,4 percenta, trhový podiel sa pohyboval na úrovni 19 percent. Seriál sledovalo 178-tisíc mladších divákov a 396-tisíc celkovo.
Oproti štartu seriálu v minulom týždni ide o výraznejší nárast – pri návrate na obrazovku mal 2. januára seriál podiel iba 11 percent, čo bolo len o málo viac ako vlani v septembri, keď ho Joj z vysielania stiahla. Seriálu sa o zhruba dva percentné body za týždeň zdvihol aj rating, ktorý bol na začiatku 3,5 percenta.
„O potenciáli titulu sme nikdy nepochybovali. Hľadali sme iba lepšie načasovanie a čísla sledovanosti už po prvých týždňoch nasadenia potvrdzujú, že sme sa rozhodli správne,“ uviedol v tlačovej správe riaditeľ TV Joj František Borovský.
Napriek stúpajúcim číslam Klanu je jednotkou v podvečernom slote naďalej Markíza, ktorá až do 27. januára dáva pauzu svojmu pôvodnému seriálu Chlapi neplačú. Reprízovaní Susedia napriek tomu majú podľa peoplemtrov naďalej viac divákov ako Klan.
Druhú časť z ich dvojporcie sledovalo vo štvrtok 277-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (8,4 %) a 432-tisíc celkovo. Trhový podiel sitcomu v 12 – 54 bol 29,1 percenta.
Markíza bola vo štvrtok lídrom aj v hlavnom vysielacom čase s druhými časťami reality šou Zámena manželiek a Svokra. Oba formáty mali oproti utorkovému uvedeniu o čosi slabšiu výkonnosť, share sa však udržal na úrovni sezónneho priemeru stanice. Zámena manželiek mala rating 10,2 percenta a podiel 26,3 percent, po nej nasledujúcu Svokru videlo 9,3 percenta ľudí vo veku 12 – 54 rokov pri podiele 27 percent.