Cuky Luky film potvrdil pozíciu ďalšieho slovenského hitu. Celkové tipy na návštevnosť lavírovali medzi 40- až 70-tisíc divákmi. Najvyššia hranica 70-tisíc divákov by bola kategória slovenského megahitu a prekonala by súčasného držiteľa rekordu (Únos – 67 369 za štyri dni).
Štyridsaťtisíc bol mierny odhad, ktorý by potešil tvorcov. Výsledných 53 144 divákov (s predpremiérami 56 591) je niekde uprostred a stále výborný výsledok – na lokálne pomery, čísla otváracích víkendov či priazeň divákov.
Cuky Luky film tipovali mnohí za jeden z najväčších možných slovenských hitov celého roka. Silnú priazeň z Kredenca a popularitu oboch herečiek by mnohí zaradili nad evitovku i Únos. Ide o to titul so širokou diváckou základňou a producenti stáli pred úlohou, ako nahnať do kina čo najviac ľudí.
Vstupovali do pomerne výhodnej situácie - medzičasom, aj v súvislosti s dvomi nedávnymi lokálnymi hitmi, začali Slováci chodiť do kina viac. Prvý kvartál 2017 bude s najväčšou pravedpobnosťou na dlhé roky rekordný a s ním sa začali hýbať aj nové méty. Nový cieľ pre Cuky Luky nebol iba Červený kapitán (36-tisíc divákov počas otváracieho víkendu), možno aj čosi navyše.
Aj náš pôvodný tip zo začiatku marca po otváracom víkende Únosu (40-tisíc pre Cuky Luky) bol nakoniec pomerne konzervatívny. S počtom 53 144 divákov môžu byť tvorcovia spokojní a teraz je otázne, koľko môže film získať divákov celkovo.
V tomto momente je reálne rozpätie odhadom 120- až 140-tisíc divákov. Je pravdepodobné, že prvý víkend bol natoľko silný, že báza fanúšikov sa do mesiaca vyčerpá.
Cuky Luky film vs. Evita a Únos
Cuky Luky má síce lepšie kritiky ako Všetko alebo nič (64 931 divákov počas otváracieho víkendu), no na druhej strane má rozmanitú odozvu. Nie všetci fanúšikovia sú nadšení, film pôsobí inak ako televízne skeče, ktoré pôvodne čakali. Tým pádom nebude každý návštevník odporúčať novinku ďalej.
Pri evitovke bola situácia odlišná – fanúšičky boli veľmi spokojné, word of mouth mimoriadne silné, povedomie rýchlo narástlo. Na slovenské pomery nastala v kinách nevídaná situácia – ľudia prišli aj po druhý či tretí raz, čo je nezvyčajná vec s výnimkou animákov či pár veľkých blockbustrov. Všetko alebo nič ťažilo zo silnej bázy i opakovanej návštevnosti.
Únos sa zas zapísal do rebríčkov návštevnosti najmä vďaka spoločenskej téme a inému faktoru v kinách – širokej demografickej základni. Zatiaľ čo na evitovku chodili najmä ženy a dámske jazdy, na Únos sa prišiel pozrieť 15-ročný tínedžer i 70-ročný dôchodca. A čím viac sa téma omieľala v médiách (celý marec i časť apríla), tým dlhšie držali kinári film v premietačkách.
Vďaka tomu dosahujú oba filmy výrazné čísla návštevnosti a majú násobne vyšší počet divákov oproti otváraciemu víkendu. Evitovka takmer päťnásobný a Únos viac ako štvornásobný. Cuky Luky film takú základňu divákov zrejme nemajú, preto na vyššie méty dosiahnuť nemusia.
Všetko alebo nič má po 15 víkendoch 334 399 divákov. Na Fontánu pre Zuzanu 2 (343-tisíc) to už stačiť asi nebude, lebo v polovici mája už vychádza DVD. Únos má 271 175 divákov po ôsmich víkendoch a skončí zhruba na 275-tisícoch. Cuky a Luky sa stále môže dostať aspoň do TOP 5 najúspešnejších filmov, ak zdolá Love (123-tisíc divákov). Potom by vyzerala TOP 5 nasledovne:
- Bathory (432-tisíc)
- Fontána pre Zuzanu 2 (343-tisíc)
- Všetko alebo nič (cca 335-tisíc)
- Únos (cca-275 tisíc)
- Cuky Luky film (potrebuje aspoň 124-tisíc)
Cuky a Luky zdolal Baby šéf o 302 divákov
Najväčším prekvapením víkendu však nie sú výborné čísla pre Cuky a Luky Film, ale fakt, že ani pri počte divákov, ani tržbách nie je celkovou jednotkou víkendu. Tou je Baby šéf od DreamWorks (Shrek, Kung Fu Panda, Madagascar) s návštevnosťou 53 446 divákov (s predpremiérami 58 574).
Oba filmy delilo len 302 divákov, teda asi jedna väčšia sála. Baby šéf však mal o šesť kín menej ako Cuky Luky, takže má silnejší priemer návštevnosti. Je celkom možné, že si filmy prebrali divákov medzi sebou. Ak by Cuky Luky film štartoval v iný víkend, mohol mať zrejme ešte väčšie číslo. A teoreticky aj Baby šéf.
Animák vyhral na plnej čiare – na to, že ide o originálnu látku a nie pokračovanie, ide o nevídaný štart. Trollovia od rovnakého štúdia mali v novembri 29 587 divákov za víkend, Vaiana od Disneyho necelých 20-tisíc. Tým, že na animáky sa chodí vo väčšej miere ako na komédie, je tiež dosť pravdepodobné, že aj celkový počet divákov bude po pár mesiacoch vyšší ako pri Cuky Luky.
Historicky najsilnejší víkend za päť rokov
Upršané počasie, známa slovenská komédia, silný animák a druhé víkendy Rýchlo a zbesilo 8 i Chatrče sa podpísali pod nový rekord celkovej víkendovej návštevnosti. TOP 20 filmov videlo 163 273 divákov.
K výraznému číslu pomohol najmä nevídaný štart dvoch premiér – takmer nikdy nemá na Slovensku otvárací víkend nad 50-tisíc divákov dvojica filmov. Sú víkendy, kedy celková TOP 20 návštevnosť ide k hranici 50-tisíc – a zrazu si ju ukoristia dva filmy pre seba. Nehovoriac o trvalkách a ďalších filmoch. Prvé tri filmy majú spolu 130-tisíc divákov. Za štyri dni.
Doterajší rekord 159 866 divákov vydržal iba 10 týždňov (pri štarte 50 odtieňov temnoty) a ten predtým (153 866 divákov) držala jednotka 50 odtieňov sivej. No otázne je, kedy sa stretnú opäť také silné filmy.
Po trojici silných slovenských hitov sa naša kinodistribúcia vracia do „normálneho“ režimu a štartuje letná filmová sezóna, ktorá prinesie najmä americké blockbustre. Črtá sa aj pár slovenských filmov (Špina, Čiara), no veľký kaliber je zatiaľ v nedohľadne. Kým nebude známy dátum premiéry Perinbaby 2...