Mr. White z Breaking Bad sa (opäť) vrátil

Postava Waltera Whitea sa opäť vrátila v televízii v službách komercie. V reklamnom brejku počas nedeľného Super Bowlu si herec Bryan Cranston zopakoval úlohu z populárneho seriálu Breaking Bad v reklame pre poisťovňu. V spote hrá náhradu za farmaceuta, ktorý vyplašenej zákazníčke nanúti balenie piluliek s odlišným účinkom, než v aký dúfala. Nejde o prvý návrat postáv po skončení seriálu. Walter White a jeho parťák Jesse Pinkman si zahrali aj v scénke spolu s herečkou Juliou Louis-Dreyfus v rámci proma pre vlaňajšie Emmy Awards.

Briti posúdili Fifty Shades of Grey prísnejšie

Dlho očakávaná snímka 50 odtieňov sivej podľa románu E. L. Jamesovej dostala vo Veľkej Británii prísnejší rating ako na domovskom trhu v USA. V európskej ostrovnej krajine bude prístupná len pre divákov nad 18 rokov, rozhodol miestny regulátor BBFC, informuje The Hollywood Reporter. „Film obsahuje sexuálne scény, nahotu a zobrazuje erotiku založenú na dominancii, submisívnosti a sadomasochistických praktikách,“ píše sa v posudku. Žiadne zo scén však nemuseli byť po projekcii zo strany BBFC vystrihnuté. V USA film ohodnotili „vľúdnejším“ ratingom R, vidieť ho tak môžu diváci starší ako 16 rokov v sprievode dospelej osoby. Na Slovenku bude mať film premiéru v noci z 11. na 12. februára, je rovnako ako v Británii neprístupný pre mladistvých do 18 rokov.

RTL mala najslabší január za 20 rokov

Televízna fragmentácia sa nevyhýba ani najväčšiemu európskemu trhu v Nemecku, kde komerčná jednotka RTL stráca silu na úkor menších tematických staníc, ale aj iných zdrojov mediálneho obsahu. RTL, pre ktorú býva január najsilnejším obdobím roka, síce v prvom mesiaci opäť dokázala rásť, napriek tomu ale zaznamenala najslabší priemerný trhový podiel v komerčnej cieľovke 14 – 49 za ostatných 20 rokov, píše Meedia.de. Share RTL dosiahol v januári 15,7 percenta, ešte pred štyrmi rokmi bol na úrovni 21,2 percenta. Tieto čísla však už komerčná televízia sotva niekedy zopakuje, predikuje aj vzhľadom na vývoj televízneho trhu mediálny web. Komerčnou dvojkou v januári bola ProSieben (10,6 % u mladých), trojkou Sat.1 (9,0 %). U všetkých divákov mala obligátne navrch verejnoprávna ZDF s podielom 14,2 percenta, nasledovaná ďalším verejnoprávnym kanálom Das Erste (ARD) s 11,3-percentným podielom, RTL, ktorej share bol na úrovni 11,2 percenta, patrilo tretie miesto.

Super Bowl zrejme zdolal rekord v sledovanosti

Hoci presné čísla o sledovanosti najväčšieho televízneho eventu roka Super Bowl budú známe až v priebehu niekoľkých hodín, prvé výstupy agentúry Nielsen, ktorá meria v USA televízne ratingy, naznačujú, že tradičné športové podujatie znova prepíše historický rekord. Podľa údajov, ktoré Nielsen poskytol agentúre AP, prenos sledovalo 49,7 percenta z celkovo 116 miliónov amerických domácností, čo je o štyri percentá viac ako vlani. K počtu divákov zatiaľ konkrétny odhad nepadol, všeobecne sa však počíta, že métu 111,5 milióna ľudí pri televízoroch tohtoročný Super Bowl pokorí. Historicky najsledovanejší televízny formát v USA ratingový rekord prepísal za posledných päť rokov štyrikrát. Trhový podiel stanice NBC, ktorá finále ligy NFL medzi New England Patriots a Seattle Seahawks vysielala, sa pohyboval okolo 72 percent.

Pornoserver rástol pre snežnú búrku

Minulotýždňová predpoveď rozsiahlej snežnej búrky držala Američanov na severovýchode krajiny v strehu a väčšina z nich zostala v bezpečí domova. Pri tejto príležitosti si vtipnú štatistiku pripravil známy pornoserver Pornhub, ktorý sa pozrel na vývoj návštevnosti vlastnej stránky v krajinách, kde búrku meteorológia predpovedali. Nárast oproti priemeru bežného dňa bol badateľný – zhruba pätinový. Najviac sa traffic webu zvýšil v New Jersey, kde rástol o 26 percent, v Connecticute o 21 percent a v New Yorku o 20 percent. Je zrejmé, že návštevnosť v čase, keď bolo v obydliach viac ľudí ako zvyčajne, rástla aj iným stránkam. Ako pripomína DigiDay, aj keď PornHub nie je nevyhnutne mainstreamovým webom pre dospelých, svoj marketing zvláda dobre. Tematickej štatistike, podľa ktorej si ľudia v čase snežnej búrky vo zvýšenej miere krátili čas sledovaným porna, predchádzali napríklad štatistiky používateľského správania za celý minulý rok. Písalo o nich nielen Mediálne.sk v rámci Digitálneho týždňa, ale aj veľké weby ako BuzzFeed či Mashable.

Keď je vonku snežná búrka, pornu rastie traffic zhurta

Percentuálna zmena v návštevnosti webu Pornhub počas dňa, keď sa predpovedala snežná búrka, oproti bežnému dňu Zdroj: pornhub.com/insights

Netflix na seba zoberie miliardový dlh

On-demand platforme Netflix sa začína dariť aj hospodársky, no aby sa trend nezastavil, videoslužba chce ďalej investovať do obsahu. Na nákup a produkciu contentu a iné všeobecné účely chce na seba zobrať dlh v hodnote minimálne jednej miliardy amerických dolárov, píše Variety. Obsah chce formou dlhodobého úveru financovať počas nasledujúcich rokov. Standard & Poor’s následne znížila úverový rating firmy z BB mínus na B-plus, keďže spoločnosť zvýšila rizikovosť svojej činnosti. Firma plánuje uviesť tento rok 320 hodín pôvodného obsahu v podobe seriálov, filmov, dokumentov či comedy programov. Firma nedávno tiež ohlásila zámer expandovať v priebehu nasledujúcich dvoch rokov na celkovo 200 trhov.

Nové trailery pre Heroes Reborn a Game of Thrones

A na záver dva aktuálne trailery pre seriálové novinky. Trinásťdielna miniséria Heroes Reborn, ktorá nadviaže na kedysi populárnych Heroes, sa dostane na obrazovky NBC v priebehu tohto roka.

Presný dátum už dávnejšie pozná ďalšia, v poradí piata séria Game of Thrones. HBO ju uvedie 12. apríla. Najnovší trailer si môžete pozrieť už teraz.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)