Keď Clarkson bil kolegu, myslel, že má rakovinu

Bývalý moderátor motoristickej relácie Top Gear Jeremy Clarkson sa v nedeľnom novinovom stĺpčeku vrátil k incidentu, ktorý ho stál ďalšiu spoluprácu s televíziou BBC na populárnom formáte. Obľúbená televízna tvár vysvetlila, že krátko pred konfliktom s producentom mu lekári povedali, že môže mať v ústach zhubný nádor. To sa napokon nepotvrdilo, no moderátor tvrdí, že vtedy zažíval najstresujúcejší deň svojho života. „Každý ale má také dni a mnohí ich dokážu zvládnuť lepšie ako ja,“ sypal si popol na hlavu podľa Mashable J. Clarkson, ktorý tiež prezradil, že zvažoval úplný odchod z mediálneho prostredia, napokon sa ale rozhodol inak. Ešte však nevie, kto by jeho nový formát mohol vysielať. „Prišiel som o svoje dieťa, ale urobím si nové. Ešte neviem, kto budú rodičia ani ako bude vyzerať, ale nemôžem len tak posedávať a upratovať fotky v albumy,“ dodal.

Sky stopla dokument o scientológoch

Dokument Going Clear z produkcie HBO, ktorý hovorí o zákulisí scientológie, nateraz diváci vo Veľkej Británii neuvidia. Televízia Sky ho napokon nezaradí, hoci podľa Observera ho mala vysielať ešte tento mesiac. Je možné, že Sky dokument neodvysiela vôbec. Ako vysvetľuje The Hollywood Reporter, problémom je právny rámec, ktorý je v Severnom Írsku iný ako vo zvyšku krajiny, pokiaľ ide o zákon o ohováraní (Libel Law), ktorý médiám nedovoľuje šíriť nepravdy. Diváci by sa tam mohli sťažovať na to, že sa ich odvysielaný obsah priamo dotkol a televíziu žalovať. Sky nedokáže vysielať geoblokovane tak, aby film nešiel v Severnom Írsku.

Facebook si možno trúfne aj na YouTube

Americký web Popsugar predstaví koncom apríla novú reláciu Popsugar Rush, tú však nebude ponúkať na svojej stránke, ani na YouTube kanáli, ale exkluzívne v premiére na Facebooku. Na sociálnej sieti bude formát vždy 24 hodín v predstihu, píše Adweek. Facebook výrazne posilňuje svoj videobsah, nedávno uzavrel zmluvu o spolupráci s portálom BuzzFeed, ale aj s televíziou ABC, ktorej pomáha s promom nočnej talkšou Jimmy Kimmel Live. Takýchto partnerstiev podľa Adweeku pribúda, čo môže Facebooku otvoriť aj nové možnosti. Zuckerbergerova firma napriek tomu v reakcii poprela, že by sa exkluzívny video obsah mal momentálne stať jadrom biznisu. Facebook tvrdí, že sa s partnermi spája, ak ponúka zaujímavý content, nie je však pri tom dôležité, či taký obsah zverejňujú aj inde.

Scenzurovaný dokument o Affleckovi

Americký herec Ben Affleck tlačil na autorov dokumentárnej relácie televízie PBS, aby zamlčali, že jeden z jeho predkov mal otrokov. Ukázala to podľa agentúry AP e-mailová pošta, ktorú získali hackeri z počítačového systému produkčnej firmy Sony Pictures a ktorú zverejnil server Wikileaks. Šéf Sony Pictures Michael Lynton sa o dileme, či pasáž v dokumente po požiadavke herca ponechať, zveril v e-mailovej komunikácii priateľovi. Ten odporučil, aby autori relácie Finding Your Roots (Hľadanie vašich koreňov) zmienku o otrokárskom predkovi vypustili. M. Lynton v reakcii na priateľovo odporúčanie vyjadril obavu, že to môže spochybniť integritu jeho spoločnosti. V diele venovanom B. Affleckovi sa informácia o rozporuplnom predkovi nakoniec neobjavila. Stanica PBS reagovala tvrdením, že sa autori rozhodli vypustiť zmienku o otrokoch nezávisle od vonkajšieho tlaku, len s cieľom mať v relácii čo najviac najzaujímavejších príbehov. Poukázala na to, že herec je napríklad spoluzakladateľom mimovládnej organizácia Eastern Congo Initiative na pomoc Afričanom, dodáva ČTK.

Koľko ľudí má americký Netflix v zahraničí?

Videoslužba Netflix je na globálnej expanzii, ktorá sa v budúcom roku dostane aj na Slovensko. A hoci je služba dostupná vo vyše 50 krajinách sveta, trh v USA je stále dominantný. Neflix mal za prvý kvartál 2015 celkovo 62,3 milióna zákazníkov, z trhov mimo Spojených štátov pochádzalo 20,88 milióna. Najsilnejším zahraničným trhom je podľa infografiky zverejnenej na The Wrap Kanada s približne 3,5 miliónmi klientov, nasleduje Veľká Británia s približne rovnakým počtom a odstupom Brazília s okolo dvojmiliónovou predplatiteľskou základňou. V Nemecku, kde sa Netflix uviedol v závere minulého roka, sa počet za pár mesiacov dostal na prilbližne trištvrte milióna. Medzinárodná divízia kvôli nákladom na expanziu stále produkuje vysokú stratu - v lani to bolo 159,8 milióna dolárov.

Keď Clarkson bil kolegu, myslel, že má rakovinu

BuzzFeed stiahol tri príspevky kvôli inzerentom

Zábavný portál BuzzFeed často skloňujú ako veľkú hrozbu tradičným spravodajským médiám. A hoci to na prvý pohľad nevyzerá, aj tento web musel už opakovane riešiť konflikty záujmov a presah obchodu do obsahu. Ako zistili New York Times z interného mema, BuzzFeed v rokokch 2013 a 2014 stiahol tri publikované príspevky kvôli tomu, že ich obsah mohol prekážať inzerentom Microsoft, Pepsi a Axe. Príspevky kritizovali produkty týchto firiem a zo stránky boli stiahnuté po tom, čo sa na obsah sťažoval obchodník v BuzzFeede. Dôvody stiahnutia pritom nemuseli byť úplne mimo. Pri jednom príspevku redaktor prirovnal reklamnú kampaň Axe k podpore celosvetového masového znásilňovania. V ďalšom sa prehliadaču Internet Explorer venoval redaktor, ktorý relatívne nedávno pracoval pre Microsoft. V treťom, ktorý sa týkal Super Bowlu, sa BuzzFeed sám uvrhol do konfliktu záujmov - príspevok sa venoval twitterovskému účtu spoločnosti Pepsi, ktorú spravovala obchodná divízia BuzzFeedu. Stránka pred časom prijala redakčný kódex, ktorý by mohol upravovať takéto situácie. K stiahnutiu príspevkov došlo ešte pred zverejnením týchto pravidiel. Šéfredaktor BuzzFeedu Ben Smith podľa NY Times tento mesiac tiež priznal stiahnutie iných dvoch príspekov z rovnakých dôvodov - aj v tomto prípade išlo o produkt koncernu Unilever (Dove), ktorý sa objavil v článku, ako aj produkt hračkárskej firmy Hasbro.

Prečo J. Stewart skončil v The Daily Show

Tento rok končiaci moderátor politickej zábavnej The Daily Show Jon Stewart prezradil dôvody, prečo sa po 16 rokoch vzdal tejto práce. Ako povedal pre denník The Guardian, hoci bol stále spokojný s úrovňou programu, necítil už pri výrobe uspokojenie. Ďalším dôvodom boli aj blížiace sa prezidentské voľby, ktorý už štyrikrát pokrýval - a tie nasledujúce už nebudú podľa neho také odlišné ako predchádzajúce. J. Stewart sa už teší na to, až nebude musieť sledovať spravodajské stanice, ktoré mu podľa vlastných slov spôsobujú depresiu. Kriticky sa vyjadruje najmä na adresu konzervatívneho kanála Fox News, ktorý prekrúča sociálne a ekonomické problémy a vyťahuje extrémny z Republikánskej strany, ako sú Sarah Palin či Mike Huckabee. Liberálna MSNBC je podľa neho lepšia ako Fox News, no oba kanály vznikli v súvislosti s 11. septembrom a keď sa práve nedeje podobná katastrofa, z televízie z ničoho urobia šialenstvo. J. Stewarta by od budúceho roka mal v programe nahradiť Juhoafričan Trevor Noah, ktorý si musel krátko po oznámení vypočuť kritiku za vtipy urážajúce menšiny, ako aj kradnutie materiálu od iných komikov.

Online video televízii neubližuje

Aj keď konzumácia online videa rastie, televízii to výrazne neubližuje. Vyplýva to z dát spoločnosti eMarketer o trhu v USA. Podľa týchto údajov konzumácia online videa vzrástie z približne 20 minút denne v roku 2011 na takmer 80 minút denne tento rok. Naopak sledovanie bežnej televízie klesne z približne 280 minút na takmer 260 minút za deň, píše Digiday. Reklamné výdavky tomu nezodpovedajú a väčšina peňazí stále pljde na televíziu - konkrétne 70,6 miliardy dolárov, respektíve 40,2 percenta z celkových výdakov inzerentov na médiá tento rok, pričom televízia má 36,4-percentný podiel na celkovom čase, ktorí ľudia strávia sledovaním médií. Online videu venujú 11 percent svojho mediálneho času, no z reklamy si tento formát ukrají iba 4,4-percentný podiel (7,8 miliardy USD).

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)