Ako predávajú obsah Švédi
Najväčší švédsky denník Aftonbladet môže byť spokojný s vývojom online predplatného, ktoré veľmi dobre funguje aj na mobilných zariadeniach. Ako píše Journalism.co.uk, prémiovú službu Aftonbladet Plus využíva denne na mobiloch 1,8 milióna návštevníkov, na desktope 1,5 milióna. Redakcia časom zistila, aké typy článkov fungujú viac na mobilných zariadeniach – napríklad témy o sexe a vzťahoch, keďže si ich ľudia môžu čítať v súkromní na mobile, články z oblasti kriminológie, v čase vysielania populárnych TV programov zas témy o programoch a celebritách, ktoré si ľudia vyhľadávajú na mobile počas sledovania telky. Obsah na mobiloch je prispôsobený aj časovo – peaky sú ráno o 6:30 a 9:00, na poludnie, večer o šiestej a v noci o pol dvanástej. Novinári sú motivovaní písať také texty, ktoré predávajú predplatné, k čomu im slúžia aj analytické dáta.
Wetten, que...?
V Nemecku Wetter, dass...? v decembri definitívne skončí, v Španielsku začne. ZDF oznámila predaj formátu na tento trh na televíznom veľtrhu Mipcom v Cannes, informuje APA. Program, v ktorom celebrity tipujú, či ľudia s rôznymi talentmi splnia úlohy, na ktoré sa podujali, sa predal už do troch desiatok krajín. V domácom Nemecku vznikol pred 34 rokmi.
Na HBO už nebudete potrebovať operátora
HBO v budúcom roku uvedie aj samostatne predajnú internetovú verziu svojich služieb. Dosiaľ sa dal prémiový kanál kupovať iba prostredníctvom káblových operátorov, no v roku 2015 by si zákazníci mohli televíziu objednať priamo od HBO. Informuje o tom web re/code, odvolávajúc sa na prezentáciu pre investorov materského koncernu Time Warner. Dôvody môžu byť viaceré – snaha vyťažiť viac zo svojho obsahu, aj tlak pod službami ako Netflix, ktoré si diváci tiež môžu priamo objednať. Ako dodáva re/code, nejasné je zatiaľ, ako bude HBO predávať svoj content napriamo. Mohol by vyvíjať samostatnú platformu, alebo využiť existujúce služby, ktoré už majú skúsenosť s videom ako Amazon či Hulu.
Amanpour bude mať menej ľudí
CNN okreše newyorskú redakciu šéfky zahraničného spravodajstva stanice Christiane Amanpour. Ako zistilo Mashable, novinárka bude produkovať zahraničné príspevky a dennú reláciu z Londýna, kde sídlila väčšina redaktorov. CNN nekomentovala, koľko ľudí bude musieť odísť. Mashable dodáva, že domáci koncern Time Warner redukuje stavy vo viacerých svojich divíziách, vrátane štúdií Warner Bros. a Turner Broadcasting. Koncern vlastní takmer polovičný podiel v skupine CME, ku ktorej patrí aj slovenská televízia Markíza. V nej sa pre pokles reklamných príjmov tiež prepúšťali v posledných mesiacoch zamestnanci.
Foo-book na HBO
Platená televízia HBO bude 17. októbra vysielať živý koncert rockovej skupiny Foo Fighters. To by nebolo až také výnimočné, koncert však bude streamovať zadarmo a na sociálnej sieti Facebook. Koncert bude podľa Variety slúžiť ako promo pre osemdielny dokumentárny seriál o skupine s názvom Foo Fighters: Sonic Highways. Koncert bude na Facebooku dostupný zrejme iba pre amerických divákov. Následne by mal byť pridaný v on-demand archívoch televízie.
BuzzFeed má nový druh vydavateľky
Zábavný server BuzzFeed bude mať po prvýkrát vydavateľa. Stane sa ňou Dao Nguyen, ktorá bola dosiaľ zodpovedná za rast a dáta. BuzzFeed ju podľa Poynter.org označuje za nový typ vydavateľa - nebude mať na starosti obsah, reklamu či videá, ale technológie, produkty, dáta a platformu pre vydávanie obsahu. „Bude viesť vydávanie pre sociálny web v najmodernejšom zmysle, kde najdôležitejšiu úlohu zohrávajú veda s dátami, CMS, technológia a hlboké pochopenie pre sociálne siete, mobilné zariadenia a digitálne video,“ uviedol v tlačovej správe CEO BuzzFeedu Jonah Peretti.
Štve vás futbalový komentátor? Tak ho vypnite
Sen niektorých divákov o sledovaní futbalového zápasu v televízii len s autentickými ruchmi, a teda bez sprievodného komentovania, sa možno už čoskoro stane realitou. Istý švajčiarsky kutil vyvíja zariadenie, ktoré pri športovom prenose dokáže eliminovať hlas komentátora a zachováva zvyšné zvuky – atmosféru na štadióne či pokriky na ihrisku. Pre svoju „zázračnú skrinku“, ktorú treba pripojiť k televízoru, hľadá momentálne Švajčiar investora, píše Meedia.de. Zariadenie s prozaickým názvom „No comment“ si dokáže poradiť s vymazaním hlasu komentátora, ak je prenos vysielaný v stereo móde. Ide najmä o futbalové, hokejové a tenisové duely, problematickejšie sa uplatnenie zariadenia zdá byť pri atletike a formule 1.
Urob si to sám. S Yahoo
Internetový portál Yahoo postavil svoju stratégiu pod šéfkou Marissou Mayer na contente a v tejto línii sa nesie aj najnovší projekt - Yahoo DIY. Nový magazín sa má venovať fanúšikom vylepšovania domácnosti. Bude obsahovať články o dizajne, návody na dekorácie či projekty pre deti. Súčasťou budú aj viaceré videorelácie. Ako píše The Wrap, DIY je už ôsmy obsahový projekt Yahoo. K ostatným patria weby o jedle, technológicách, cestovaní, filmoch, zdraví, kráste a štýle.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)