Včerajšie finále šou Kapor na torte sa stalo trhovým lídrom, porazilo aj šou Talentmania na Markíze. V reklamne dôležitej skupine 12-54 dosiahlo trhový podiel 37,1 %, kým Talentmania iba 31,9 %.
V širšej skupine 12+ pozeralo Kapra 694-tisíc ľudí (share 36,4 %) a Talentmaniu 541-tisíc (28,5 %).
Vo finále neukázala Jojka iba výsledky kuchárskeho súboja celebrít, ale po skončení relácie ponúkla aj niekoľkominútový komentár Nory Mojsejovej k celej súťaži.
Na ten opakovane upozorňovala v infolište a dokázala ho "predať" aj bulváru. Mojsejová sa objavila napríklad na titulke piatkového Nového Času. "Dnes večer vám naložím ja!" hlásal titulok článku. Medializácia napokon zafungovala: rating Kapra na torte ku koncu rástol a v 12+ vyvrcholil až milióne divákov. Jojke pomohlo i to, že Mojsejovej komentár už nešiel v konkurencii Talentmanie – tá sa dovtedy skončila.
Z troch večerov, kedy išli oproti sebe Kapor na torte a Talentmania, bol včerajší prvý, čo priniesol víťazstvo pre Joj. Vo štvrtok večer výkonnosť Talentmanie zaznamenala rastúci trend. Zostrih z castingu v Brne dosiahol podľa tlačovej správy v cieľovej skupine 12-54 doposiaľ najvyšší trhový podiel 45,1 %. K obrazovkám pritiahol približne 794-tisíc divákov, čo je o 38-tisíc viac než pri nedeľnom štarte oproti šou Česko Slovensko má talent.
Konkurenčná zbraň TV Joj, gastronomická šou Kapor na torte, naopak postupne strácala silu a štvrtkové vydanie s hostiteľkou Zuzanou Belohorcovou dosiahlo u mladších divákov najslabší podiel 23,0 %. Viac informácií o štvrtkovej sledovanosti a sledovanosť stredajšieho večera.
V pondelok, kedy Kapor štartoval ešte bez konkurencie Talentmanie, sa stal trhovým lídrom s veľkým náskokom. Večeru pre celebrity vtedy pripravovala tiež Nora Mojsejová. V reklamne dôležitej skupine 12-54 dosiahla relácia trhový podiel 37,1 %. Film Markízy Rodinná dovolenka a iné nešťastia si u mladých získal 29,7 % divákov. Sledovanosť prvého Kapra na torte.
Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, PMT, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.
Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 17:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.