Jojkin Svišť dostal aj subformát, vyslancom J&T podľa televízie nie je

Jojkársky plyšový svišť na najväčšej PR akcii konkurencie či svišť v prezidentskom paláci. Televízia Joj tlačí maskota nového seriálu Hoď svišťom v rámci promotion na netradičné miesta a dokonca mu prichystala aj pravidelný televízny formát. Program Po stopách svišťa, ktorý bude nasledovať po novom pondelkovom sitcome, má ukazovať, ako sa nový maskot televízie nečakane objavuje na rôznych miestach.

Jojkin Svišť dostal aj subformát, vyslancom J&T podľa televízie nie je

Prvý diel bude o Svišťovi na Dni otvorených dverí Markízy, v ďalšom bude svišť kopať svoju noru priamo v bratislavskej prezidentskej záhrade, neskôr sa vyberie do obchodného domu.

Jojkin Svišť dostal aj subformát, vyslancom J&T podľa televízie nie je

Maskot sa objaví vždy na reálnom mieste a televízia natáča bezprostredné reakcie okolia - podobným štýlom, ako komik Sacha Baron Cohen spovedal okolie napríklad cez postavu Brüna. Ten sa zúčastnil na módnej prehliadke, kde prekvapil nič netušiacu módnu návrhárku, ale aj novinárov a jeho nečakaná exhibícia sa dostala do bulvárnych médií. Podobne sa zadarilo aj návšteve svišťa u konkurencii v Záhorskej Bystrici, ktorej sa venoval Nový čas

Približne desaťminútová relácia pôjde vždy v pondelok pred 23. hodinou po skončení aktuálnej epizódy seriálu Hod svištom. Oba formáty štartujú dnes.

Jojkin Svišť dostal aj subformát, vyslancom J&T podľa televízie nie je

Pôvodný zámer s druhým formátom nerátal. "Svišť mal byť len doplnkom seriálu, spojený len s promom. On sám reálne vôbec v seriáli neúčinkuje," povedal pre Mediálne.sk hovorca televízie Joj Jozef Gogola. "Ale keďže promo so svišťom je u ľudí veľmi úspešné, ľudia reagujú priamo na svišťa a nechceme, aby sa úplne stratil, tak dostane aj on ako postava špeciálnu reláciu," dodal Gogola. "Chceme využiť potenciál tejto postavičky ďalej."

Po stopách svišťa pôjde určite celý september a nie je vylúčené, že bude nasledovať až do konca prvej série seriálu Hoď svišťom.

Jojkin Svišť dostal aj subformát, vyslancom J&T podľa televízie nie je

Postavičku Svišť aktuálne využíva pri propagácii svojich akcií v Tatrách aj skupina Tatry Mountain Resorts, ktorá má - podobne ako televízia Joj - blízko k finančnej skupine J&T. TMR sa napríklad podieľala na vzniku eko-mini-parku Svištia krajinka, alebo organizovala nedávnu akciou na Štrbskom plese Svište na plese. Seriál Hoď svišťom sa na druhej strane odohráva v tatranskom penzióne. 

Televízia skrytú reklamu odmieta. "Môže to byť náhoda, môže tam byť neprieme prepojenie, ale priame prepojenie tam nie je," povedal Gogola. "Ten Jojkársky svišť bol kreatívou vymyslený len pre promo seriálu u nás," dodal hovorca.