Televízii JOJ tohtoročná jeseň rozhodne nevyšla podľa predstáv. Takmer všetky jej programy sa stretli s veľmi vlažnými výsledkami sledovanosti. Paradoxne najväčšie ťahúne, ktoré mali lámať rekordy, tak najviac pohoreli. Česko Slovensko má talent s dvanástou sériou nenaplnilo očakávania a stanica už oznámila, že v roku 2025 má dáva zaslúženú pauzu vo vysielaní. Ešte horšie je na tom hraná tvorba. Obe chystané prémiové seriálové novinky – Príliš veľa lásky a Lovec – na celej čiare pohoreli a získali titul divácky prepadák.

Absolútnou zaujímavosťou je fakt, že najsledovanejším nespravodajským programom jesene na Jojke je nedeľný podvečerný magazín Nové bývanie, ktoré bez problémov zdoláva 400-tisícovú hranicu veľkosti publika. Darí sa aj podvečernej šou Bez servítky, ale aj Inkognitu. Je očividné, že diváci sú mimoriadne konzervatívni a z ponuky Jojky si túto jeseň vyberajú len overené dlhoročné stálice. Všetky spomenuté programy sa nákladmi na výrobu ani zďaleka nepribližujú finančnej náročnosti produkcie ťažiskovej šou alebo seriálom.
Oba spomínané seriály majú spoločného menovateľa – televízia sa ich predčasne zbavila a urýchlila ich vysielanie. Kým Príliš veľa lásky sa udržalo v programe približne mesiac, Lovec bude na tom o trošku lepšie. Čaká ho však rovnaký osud. Pôvodne sa mal prvý mysteriózny seriál s prvkami hororu vysielať až do nedele 15. decembra. Jojka však, zrejme s prihliadnutím na vývoj sledovanosti, jeho koniec urýchli. Finále seriálu čaká divákov už 8. decembra, pričom sa odvysielajú dve epizódy naraz.
Jojka sebavedomo nasadila Lovca do nedeľného prime-timu, ktorému kraľuje STVR so šou Pečie celé Slovensko. Markíza vysiela vyraďovací duel na Farme. Oba formáty majú stabilnú divácku základňu, pričom sladká šou potvrdila nárast sledovanosti a štvrtá séria dosahuje ešte lepšie výsledky ako jej predchodkyňa a motá sa okolo 520-tisícovej sledovanosti v cieľovke 12+.
„Mysteriózny seriál Lovec má ambíciu osloviť iného diváka ako napríklad romantický film či šou o pečení. Ak teda diváci hľadajú iný žáner, či iný typ programu, v nedeľnom prime-time ho ponúkne televízia JOJ s Lovcom,“ povedala pred premiérou seriálu pre Mediálne Lucia Tuhelová, vedúca PR televízie JOJ. Snaha vytvoriť pre diváka alternatívu voči konkurencii sa minula účinku.
Lovec pritom odštartoval najlepšie z jesenných noviniek. V cieľovej skupine 13-55 uhrala prvá epizósa 4,9 % sledovanosť s podielom na trhu 15,2 %, pozrelo si 263-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+. Išlo tak o jeden z najlepších výsledkov Jojky počas tejto jesene, čo len podčiarkuje vlažne sledované programy televízie. Čiastočne sa mu na jeden týždeň podarilo oslabiť Pečie celé Slovensko.
Od ďalšieho týždňa to už išlo s Lovcom z kopca. Druhá epizóda zaznamenala v cieľovej skupine 13-55 sledovanosť 4,2 % s podielom na trhu 12,4 %. Celkovo si ju pozrelo 213-tisíc divákov. Stratila tak 50-tisíc divákov oproti premiére.
Výkon tretej epizódy len podčiarkol masívny odliv divákov a potvrdil status ďalšieho jesenného prepadáku. Tretia epizóda dosiahla v cieľovej skupine 13-55 iba 3,4 % sledovanosť s podpriemerným 10,5 % trhovým podielom. Celkovo si túto epizódu pozrelo iba 167-tisíc divákov.
Lovec sa tak v priebehu pár týždňov dostal na výkon vzťahovej minisérie Príliš veľa lásky, s ktorou Jojka otvárala tohtoročnú jeseň. Už prvé epizódy priniesli nemilosrdné výsledky a podpriemerné zostali aj pri ďalších. Úvod seriál si pozrelo len 193-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+ (diváci vo veku nad 12 rokov) a okolo hranice 200-tisíc sa „motal“ až do konca. Finále malo prekvapivo najmenej divákov, pozrelo si ho 176-tisíc divákov.
Podpriemerné čísla si Príliš veľa lásky pripísalo aj v komerčnom publiku 13-55 (diváci vo veku 13 až 55 rokov), kde 8 epizód seriálu zaznamenalo nízku sledovanosť 3,4 % a podiel na trhu len 12,4 %. Predzvesťou neúspechu bola už prvá epizóda, ktorá dosiahla sledovanosť len 2,8 % a podiel na trhu 10,5 %.