Reality šou Vyvolení sa po vyše siedmich rokoch vracia na televíznu obrazovku. Licencovaný program v inovovanej podobe zaradí TV Joj do svojej letnej štruktúry.

Vyvolení – Dom snov vychádza z pôvodného formátu, súťažiaci sa však z luxusnej vily presunú do reálneho domu, ktorý bude zároveň hlavnou výhrou pre víťaza. O prvenstvo bude súperiť 14 súťažiacich, na rozdiel od pôvodných sérií Vyvolených si budú musieť dom svojpomocne zrekonštruovať.

„Na slovenské obrazovky sme sa rozhodli vrátiť šou, ktorá má svoje meno a ktorá patrila k tomu absolútne najúspešnejšiemu v rámci formátov reality šou. Našim divákom Vyvolených prinesieme v novej podobe," povedal v tlačovej správe generálny riaditeľ Joj František Borovský.

Na Joj sa vracajú Vyvolení. Ako formát na leto

Noví Vyvolení sa kvôli novému princípu môžu čiastočne ponášať napríklad na formát Farma, ktorý vysiela Markíza a kde súťažiaci takisto okrem spoločného nažívania riešia aj organizačné záležitosti a starostlivosť o nehnuteľnosť a statok.

Formát pochádzajúci z Maďarska (pôvodný názov ValóVilág) mal problémy kvôli nedostatočnej originalite, už keď štartoval, kvôli podobnosti s reality šou Big Brother. Majiteľ licencie tohto formátu Endemol v minulosti zažaloval maďarskú spoločnosť Iko Kft., ktorá VyVolených vytvorila pre maďarský RTL Klub a neskôr predala aj na Slovensko a Česko.  

„V pôvodných sériách diváci sledovali len vzťahy a charaktery súťažiacich, ktorých úlohou bolo prežiť a vydržať, v novej sérii ide o viac. Prácou musia dokázať, že zvládnu aj ťažkú manuálnu aj organizačnú prácu, technické zručnosti, dokážu riadiť, rozhodovať, komunikovať a dokážu do spoločného projektu presadiť svoje videnie a robiť veci tak, aby výsledný stav domu čo najviac uspokojil ich predstavy,“ načrtla televízia rozdiely v novej sérii v tlačovej správe. Joj ďalej uviedla, že formát v novej podobe zaradí do programu ako vôbec prvá televízia.

Televízia od pondelka spustila nábor účinkujúcich do šou. Prihlásiť sa môže každý vo veku nad 18 rokov prostredníctvom internetovej stránky.

Joj prvú sériu reality šou spustila vo vlastnej produkcii v sezóne 2005/2006. Prinieslo jej to zlepšenie postavenia na trhu - v skupine 12+ z pôvodných 13,0 % v sezóne 2004/2005 zosilnela na jeseň 2005 na 18,9 %.

Najúspešnejšie vydanie z 25. decembra 2005 malo share 38,2 % v 12+ a 40,2 % v 12-54, vďaka takmer 800-tisíc divákom sa zaradilo medzi desať najsledovanejších programov v histórii Joj.

Stanica priniesla začiatkom roka 2006 VyVolených 2, s najsledovanejším vydaním dosiahla 25,4 % v 12+ a 29,4 % v 12-54. V druhej sérii pristúpila počas šou k neplánovanej kooperácii s Primou, keď českí súťažiaci „dožili“ v slovenskej vile po tom, čo svoju pôvodnú vilu museli opustiť. Tretie pokračovanie Vyvolených na rozdiel od Primy v ďalších rokoch Joj nespustila, prichádza až teraz.