„Sú okamihy, ktoré vám zmenia život. Najväčšia talentová šou sa v roku 2016 vráti. Máš talent? Tak sa neboj a ukáž ho ostatným! Zaregistruj sa ešte dnes na csmatalent.sk a zaži na vlastnej koži jedinečnú šou Česko Slovensko má talent! Rok 2016 môže byť tvoj!“ vyzýva hlas z prvej promo upútavky na šiesty ročník.
Doplnený je zábermi z tohtoročnej série, pričom najväčší dôraz je kladený na vystúpenia, ktoré získali „zlatý bzučiak“.
Práve „golden buzzer“ bol hlavnou novinkou tohtoročného Talentu. Úspešne funguje aj v iných krajinách, kde sa Got Talent vysiela. Súťažiacemu zabezpečí priamy postup do živého finálového kola.
Možnosť pretlačiť vystupujúcich do finále má každý porotca iba jedenkrát. Porotcovský panel bol v tomto roku doplnený o jedného člena: štvrté miesto prijala herečka Diana Mórová, ktorá je v jojkárskych projektoch často obsadzovaná.
Zmenou bolo aj pôsobenie moderátora Jakuba Prachařa, ktorý tentoraz nesprevádzal divákov po boku Martina „Pyca“ Rauscha, ako to bolo po minulé roky. V piatej sérii prijal miesto porotcu súťaže. Moderátormi šou boli prvý raz Junior a Marcel.
Bližšie informácie v súvislosti s náborom súťažiacich nie sú zatiaľ známe. Na webe TV Joj sa objavila reportáž s Dianou Mórovou, ktorá láka na „šiesty Talent, ktorý je pred dverami“.
Joj vysiela ČSMT ako federálnu šou, ktorú zakaždým divákom sprostredkovala aj česká Prima. Slovenská televízia má platnú zmluvu s licencorom FremantleMedia do roku 2018, minimálne dovtedy môže vysielať aj lokálnu adaptáciu Got Talent.
Česko Slovensko má talent je stále silným hráčom na televíznom trhu. So sledovanosťou mohla byť Joj spokojná aj tentoraz, hoci sa šou vysielala prvý raz cez pracovný týždeň.
Najsledovanejšiu epizóda vysielala Joj hneď v úvode, keď štart programu 1. septembra prilákal 475-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (39,7 %) a 740-tisíc v 12+ (35,8 %).
Prvenstvo, čo sa týka sharu, si stále drží druhá séria Česko Slovensko má talent z roku 2011. Tá vedela pritiahnuť v priemere 42 percent divákov.
Prvý federálny Talent odvysiela Joj v spolupráci s Primou v roku 2010. Následne pokračovala novou sériou každý rok, okrem toho predošlého, keď šou dostala prestávku. Variantom Talentu bol na jar 2014 The X Factor, takisto z portfólia FremantleMedia.
Úplné prvenstvo v odvysielaní adaptácie Got Talent má televízia Markíza, ktorá v roku 2008 zaradila Slovensko má talent. Licenčné práva potom odchytila komerčná dvojka, ktorá využila opciu vo svoj prospech.