Magazín After X avizuje zadávateľom reklamy televízia v májovej štruktúre vždy v nedeľu večer po prenose zo samotného X Factoru, teda zhruba o 22:30.

Joj nasadenie formátu potvrdila, After X označuje ako lifestylový magazín, v ktorom sa nebude rozhodovať o postupujúcich, ale bude mať samostatný obsah.

Pôjde tak o obdobu spin-off formátu X Factoru, ktorá je známa aj v krajine pôvodu formátu - Veľkej Británii a iných trhoch, kde sa licencovaná šou vysiela: magazín o zákulisí súťaže s doplnkovým obsahom. Či ho zaradí aj česká Prima, ktorá X Factor takisto vysiela, nie je jasné.

Magazínový spin-off X Factoru uviedli vo Veľkej Británii ešte v roku 2004 pod názvom The Xtra Factor. Relácia začínala s jedným moderátorom, iným ako samotná súťaž, v posledných rokoch má dvoch hostiteľov.

Spin-off prináša ďalšie spevácke výkony z kastingov, rozhovory s moderátormi, porotcami a špeciálnymi hosťami, reakcie súťažiacich na priebeh súťaže, ale aj interaktívny prvok – odpovede na otázky divákov.

Britskú verziu tvorcovia obohacovali aj o niekoľko ďalších prvkov, ako stávky medzi moderátormi a porotcami. Dôležitou súčasťou sú zábery zo zákulisia, ako aj nahrané reakcie súťažiacich na hodnotenia poroty krátko po zídení z pódia. Obsah tohto druhu bude pravdepodobne napĺňať aj slovenský After X.

V Británii, kde šou vznikla a vysiela sa od roku 2004, poznajú aj ďalšie spin-offy, ktoré sa v minulosti viazali k súťaži. V relácii The Xtra Factor: Aftermath kamery mapovali bežné fungovanie súťažiacich počas dňa na princípe reality šou, v programe The Xtra Factor: Xcess All Areas išlo o živú šou s rozhovormi, kde tvorcovia navštevovali aj domov súťažiacich a predstavovali detaily o vystúpení, ktoré si spevák či speváčka chystá do ďalšieho kola.

V Británii diváci poznajú aj hodinový špeciál The Winner´s Story, ktorý zobrazuje dokumentárnym spôsobom cestu víťaza od začiatku súťaže až po rozhodujúci večer, ako aj kratšie zostrihové špeciály s najlepšími a najhoršími vystúpeniami vysielané na konci série.

 Premiérový X Factor zatiaľ na Slovensku dosahuje striedavé výsledky sledovanosti. Najviac ľudí sledovalo na Joj druhé kastingové vydanie v nedeľu 16. marca (rating v komerčnej cieľovke 12 - 54 dosiahol 13,3 percenta). Program počas štyroch vydaní, ktoré dosiaľ boli nasadené, dvakrát trhovým lídrom u mladých s doteraz najvyšším podielom 31,4 percenta rovnako zo 16. marca. Názov After X si Joj poistila aj na Úrade priemyselného vlastníctva.