Zdroj: TV Joj
Televízia JOJ v nedeľu 22. apríla uvedie nové štúdio pre spravodajstvo a publicistiku. Vyrábať sa z neho bude sedem relácií, okrem hlavného spravodajstva Noviny nasledované Športom a Počasím sa s ním diváci budú stretávať aj pri Ranných novinách, Črepinách a dennom bulvári Črepiny Plus premenovanom na Noviny Plus. Novou reláciou budú Črepiny s hviezdičkou, ktorej pridanie do štruktúry súvisí práve s nasadením nového vizuálu a scény. "Zmeny majú dva zásadné ciele - chceme vizuálne zladiť naše spravodajské a publicistické relácie tak, aby pôsobili jednotne," povedal pre Mediálne.sk hovorca televízie JOJ Ľudovít Tóth.
Ukážka novej scény spravodajstva JOJ. Viac obrázkov.
Technologické inovácie sa prejavia napríklad v sprostredkúvaní obrazových informácií cez šesť bezrámových plazmových obrazoviek, televízia bude pracovať s takzvaným matnicovým systémom (premietanie zospodu na špeciálne fólie, na Slovensku zatiaľ využívaný v relácii JOJ De Facto). Podľa televízie bude JOJ prvá v Európe na spravodajské účely používať 3D Musion systém holografického zobrazenia obrazu. Ako už Mediálne.sk informovalo, technológia umožní realisticky umiestniť do štúdia spravodajstva človeka, ktorý v ňom aktuálne nesedí.
Potvrdili sa aj informácie o tom, že JOJ upúšťa od sedenia moderátorov. Tí sa budú môcť v štúdiu od nedele pohybovať. Televízia zatiaľ neupresňuje, či nebudú sedieť ani pri hlavnom spravodajstve. Autorom scény je Jaroslav Holota, ktorý pripravil napríklad štúdio relácie De Facto.
Investíciou do technológií JOJ posilňuje využívanie možnosti živých vstupov, pridáva aj on-line sledovanie kľúčových dopravných uzlov Bratislavy.
Nová relácia Noviny Plus bude denne od 18:45 prinášať rozšírene spracované najpútavejšie témy z Novín JOJ. Rubrikou bude aj denná animovaná glosa spoločensko-politického diania. Moderátorský talón JOJ posilňuje o bývalú moderátorku najsilnejšej relácie na Slovensku - Televíznych novín Markízy - Anetu Dočekalovú - Pariškovú.
Animovaná glosa s postavami Jedličkou a Krátkym bude dennou súčasťou Novín Plus.
Na príprave konceptu zmien sa podieľal tím zložený zo šéfredaktora spravodajstva Rolanda Kubinu, producentky spravodajstva Michaely Matisovej a príslušných členov manažmentu Daniela Krajcera a Márie Sedlákovej. Autorom vizuálneho konceptu a zvučiek je bývalý kreatívny riaditeľ televízie Miroslav Tallo, ktory pripravil projekt pre JOJ už z externého prostredia. Nový grafický balík spravodajstva a publicistiky bude od nedele úzko korešpondovať s aktuálnym logom a dizajnom televízie JOJ.
Zámer pripraviť integrované a komplexné zmeny vo vizuálnom koncepte spravodajských a niektorých publicistických relácií spolu s investíciami do techniky už niekoľko sezón odkladá aj TV Markíza. Termín nasadenia zmien však stále nie je presne určený. (ra)
Viac obrázkov novej scény a vizuálu spravodajstva a publicistiky JOJ.