Redizajnované logo ukáže Joj vo vysielaní prvý raz v pondelok počas spravodajskej relácie Krimi o 19:00. Zároveň vtedy spustí aj novú staničnú grafiku.
Logo mení televízia po ôsmich rokoch, upúšťa od klasického štvorca a typickú špirálu predstaví v inovovanej, modernejšej podobe s viacerými farebnými verziami.
Špirála zostáva hlavným motívom celého vizuálu. Joj ju používa vo svojom logu od štartu vysielania v roku 2002. Prvok prevzala ešte z loga českej Novy.
V roku 2007 televízia v logu upustila od uvádzania celého názvu a uprednostnila samostatnú špirálu v bielom stvárnení na podklade červeného štvorca.
Predchádzajúce logá TV Joj
Joj tvrdí, že sa do zmeny loga chcela pustiť odvážnym spôsobom. „Naším cieľom bolo čo najviac zdokonaliť špirálu, v rámci jej používania ju oddeliť od starého logotypu a zároveň sa zbaviť histórie grafiky televízie Nova, z ktorého logo vychádzalo,“ uviedol šéf kreatívy Joj Ondrej Garan Hutník.
„Nový tvar špirály, to je hlavný motív nového vizuálu, ktorý je zároveň aj akýmsi spúšťačom všetkého, čo sa na obrazovke deje. Prináša a odnáša obraz, spúšťa on air grafiku alebo injektáž, otvára a zatvára jednotlivé bloky,“ doplnil.
Týmto použitím špirály sa Joj čiastočne ponáša na Markízu, ktorá vo svojej grafike podobným spôsobom využíva motív sústredných kruhov. Markíza svoj nový koncept uviedla vo februári 2013 a po dvoch rokoch ho aktualizovala. RTVS redizajnovala svoje stanice tento rok v máji.
V grafike Joj sú opäť zahrnuté tváre z pôvodnej tvorby televízie. Tie sa do vizuálu vrátili v roku 2009, keď predtým stanica využila tvár modelky Ivice Slávikovej. V grafike pribudli aktuálne aj identifikačné prvky odkazujúce na ďalšie kanály – sociálne siete či web televízie.
Joj s úpravou grafiky vymení aj svoj zaužívaný claim „Viditeľne tvoja“, nahradí ho nové spojenie „Zážitok vidieť“. Televízia ešte predtým používala aj claimy „Viditeľne iná“ či „To musíte vidieť“.
Logo a staničnú grafiku pripravil kreatívny tím, v ktorom pod vedením O. Garana Hutníka pracovali Jakub Jurášek, Dalibor Hriadel, Štefan Královič, Ján Tokár a Radovan Hajdin. Hudbu pripravili Marián Kachút, Tomáš Zubák a Peter Graus.
Predošlú zmenu celého vizuálu uskutočnila Joj na jeseň 2012. Jej súčasťou bolo aj zahrnutie výrazných textových grafických prvkov a použitie viacerých pastelových odtieň.
Predošlý vizuál Joj uvedený na jeseň 2012: