Najmladší kanál skupiny Joj, televízia Senzi, bude od 1. októbra súčasťou denného reportu peoplemetrového prieskumu spoločnosti TNS Slovakia. Informovala o tom sama TV Joj.
Výsledky prieskumu dlhodobo nie sú verejne dostupné, dáta má k dispozícii spoločnosť PMT združujúca slovenských vysielateľov a Asociáciu mediálnych agentúr.
Senzi k 30. septembru pokrývala podľa Joj 17,8 percenta panelu, čo znamená, že jej príjem malo zabezpečených zhruba 213 z celkového počtu 1 245 domácností zapojených do elektronického merania sledovanosti.
Na porovnanie, ďalší z menších komerčných kanálov, ktorý vznikol v tomto roku, Fooor (skupina Markíza), mal v paneli koncom septembra pokrytie 70,9 percenta, Wau (skupina Joj) 64,8 percenta.
Podľa prvých dát, ktoré skupina Joj zverejnila, pri aktuálnom pokrytí Senzi zaznamenala divácky záujem na úrovni polovice podielov, aké zvyknú dosahovať Ta3, Foor či Wau. Celodenný trhový podiel stanice zameranej na ľudovú hudbu, country či balkánske piesne dosiahol podľa televízie v sobotu 28. septembra v cieľovej skupine 12-54 hodnotu 0,6 percenta.
Možno predpokladať, že share bol ešte vyšší v univerzálnej cieľovke 12+, výsledky z nej však Joj nekomunikuje, lebo - aspoň pri ostatných kanáloch - reklamne cieli na divákov v produktívnom veku.
Celodenný share Wau a Fooor sa v rovnakej cieľovke podľa informácií Mediálne.sk v ostatnom období pohybuje v priemere okolo 1,4 percenta.
Podľa generálneho riaditeľa Joj Group Františka Borovského sa reklamný trh v posledných rokoch veľmi zmenil a jeho limity sú dôvodom, pre ktoré spoločnosť vstúpila aj na pôdu platených televíznych staníc. „Senzi je našou prvou lastovičkou,“ uviedol F. Borovský, čo by mohlo naznačovať aj ďalšie expanzívne plány vysielateľa.
"Platený" sa v tomto prípade môže vzťahovať na priamy predaj produktov - hudobných nosičov cez značku televízie. Skupina Joj tiež pri komunikácii s operátormi avizovala, že do budúcna plánuje hudobnú televíziu spoplatniť. Viac informácií.
Senzi odštartovala vysielanie 1. septembra tohto roku, na launchi televízia spolupracovala s agentúrou Starmedia CO, ktorá sa podieľala na zabezpečení reklamnej kampane – navrhla madiamix a kombináciu s podlinkovou kampaňou.
Okrem káblových a IP TV platforiem sa aktuálne Senzi šíri aj v prvom celoplošnom multiplexe Towercomu. Stanica zatiaľ chýba na satelite – Skylink pri štarte stanice uviedol, že s jej zaradením v súčasnosti nepočíta. Joj však opätovne avizuje, že perspektívne počíta aj s týmto typom šírenia.