Vedenie televízie Joj sa rozhodlo zmeniť zameranie sesterskej stanice Joj Plus. Chce z nej urobiť kanál nezávislejší od hlavného programu, ktorý bude určený skôr pre mladšieho diváka. Zmeny budú postupné. Od dnešného dňa televízia v upútavkách nekomunikuje napríklad názov Joj Plus. V promách tak neznie "uvidíte na Joj Plus", ale na „Pluske."
Doterajšie logo aj názov zatiaľ oficiálne ostávajú. Podľa hovorcu televízie Jozefa Gogolu pribudne niekoľko nových džinglov a postupne sa bude meniť aj grafika. Výraznejšie programové a vizuálne zmeny prídu o niekoľko mesiacov.
Prvou viditeľnou programovou zmenou je zaradenie známeho amerického kresleného seriálu Simpsonovci, nasadení budú od tretej série. Vysielať sa budú od zajtra od 19. do 20. hodiny ako alternatíva k spravodajskej hodine na ostatných programoch. Viac informácií.
„Chceme aby bola televízia viac pre mladšieho diváka. Chceme z toho urobiť televíziu, ako bola Joj pred tromi – štyrmi rokmi,“ povedal pre Mediálne.sk generálny riaditeľ Joj aj Joj Plus František Borovský.
Tematický kanál sa tak vyberie skôr opačnou cestou ako vo svojich začiatkoch. Joj Plus začala vysielať v októbri v roku 2008 ako monotypová programová služba so zameraním na divákov nad 40 rokov. Cieľom bolo odkloniť staršie divácke skupiny z hlavnej stanice. Program sa sprvu zameriaval na romantickú, nekriminálnu a česko-slovenskú produkciu. Vyššie ročníky mali osloviť aj hlásateľky známe z verejnoprávnej televízie, tie zmizli z obrazovky začiatkom tohto roka.
Zmena by mala byť postupne viditeľná aj na pribúdajúcich nových akvizičných seriáloch, bude to napríklad známy americký seriál Californication s Davidom Duchovnym v hlavnej úlohe. Viaceré seriály má Borovský v pláne postupne presunúť z Joj - napríklad kriminálky C.S.I. či Dexter. Pri C.S.I. už má na presun súhlas majiteľov práv, pri Dexterovi je televízia v rokovaní.
Na Plus majú zostať seriály Tridsať prípadov Majora Zemana či M*A*S*H, ktoré patria medzi najsledovanejšie programy stanice. Joj chce na Pluske v budúcnosti vyrábať aj vlastné väčšie šou.
Istú paralelu vidí Borovský napríklad v Prime Cool v Česku. „Pluska sa nejak rozbehla, funguje na solídnych peniazoch. Rozpočet Primy Cool je asi o tristo percent vyšší, ako má Pluska,“ hovorí riaditeľ Joj. S doterajším vývojom Joj Plus je spokojný. Väčšie investície do Plusky aktuálne neplánuje, do úvahy prídu, keď sa naplno rozbehne prechod na digitálne vysielanie. Prechod na digitálne anténové vysielanie prebehne vo veľkej miere tento rok, Joj Plus bude následne dostupná cez DVB-T na väčšine územia Slovenska aj terestriálne v rámci druhého komerčného multiplexu. Do dvoch rokov chce Joj dosiahnuť s Pluskou päťpercentnú sledovanosť.
Priemerný týždenný trhový podiel sa v súčasnosti pohybuje zväčša nad tromi percentami v skupine 12+ a na pokrytom území nad štyrmi percentami.