Televízia Joj Plus má v najbližších mesiacoch prejsť najväčšou zmenou od svojho štartu. Keďže reklamu od začiatku minulého roka predáva na cieľovú skupinu 12-54, musí sa adekvátne tomu upraviť aj programová ponuka. V inzertnom rozhovore zverejnenom v mesačníku Stratégie to povedal generálny riaditeľ TV Joj František Borovský.
Napriek zmene reklamnej cieľovky sa program či retro-štylizovaná grafika Joj Plus minulý rok výraznejšie nemenila, premiérových titulov postupne ubúdalo a stanica nevybočovala zo svojej pôvodnej orientácie na divákov starších ako 40 rokov. Vyskytli sa aj výnimky ako nasadenie repríz seriálov Panelák a Mafstory, relácie Črepiny s hviezdičkou či vlastnej tvorby ako jednorazová skeč-šou Nebožiec a zostrihy z internetovej televízie Huste.tv.
"Potrebovali sme isté obdobie na využitie knižnice programov, ktoré zodpovedali pôvodnému zameraniu Joj Plus," vysvetlil vyčkávanie Borovský. "Naším cieľom je získať väčší podiel na trhu pre „plusku" a nepochybujem o tom, že sa nám to podarí," dodal.
Prvou výraznou zmenou k omladeniu stanice je zrušenie hlásateliek, ktoré sa na obrazovke prestali objavovať od 1. januára 2011. Joj Plus marketingovo pomohli najmä pri štarte, návrat niekdajších hlásateľských tvárí STV ako Nora Beňačková či Ada Straková bol témou pre médiá. V októbri 2009 ešte televízia tvrdila, že hlásateľky sú imidžová záležitosť a neplánujú sa s nimi rozlúčiť. Cez kasting si vtedy dokonca našla ďalšiu, 20-ročnú Jasmínu Alagičovú, ktorá však na svojom poste vydržala iba niekoľko týždňov.
Borovský v októbri 2009 prirovnal smerovanie Joj Plus k nemeckej stanici Kabeleins: "Je to cesta, ktorá má pre nás zmysel. To znamená televízna klasika a ak seriály, tak také, ktoré sú už na trhu zavedené. Myslím si, že jedného dňa môže byť pre Joj Plus zaujímavá prvá alebo druhá séria CSI: Miami. To už diváka Jojky veľmi zaujímať nebude, keďže sa bude nachádzať niekde pri sérii sedem až desať." Rozdiel oproti materskej Jojke má byť ponechanie dôrazu na skutočnosť, že druhý kanál má vymedzené programy na vyššej hranici cieľovky 12-54, aby sa navzájom nekanibalizovali.
Tento rok sa má na Slovensku zavŕšiť proces digitalizácie terestriálneho televízneho vysielania. "Pokrytím budú už domáce televízie rovnocenným súperom, TV Joj a Joj Plus sa dostanú do viac domácností, ako je tomu teraz," povedal Borovský. Pri rovnocennom pokrytí odhadoval pre Joj Plus potenicál získať 7- až 10-percentný podiel na trhu. V súčasnosti sa v 12+ pohybuje okolo 3 % a na pokrytom území okolo 4 %.
Mediálne.sk od TV Joj zisťuje ďalšie informácie.