Televízia Joj začala vysielať presne pred desiatimi rokmi. Svoje jubileum si nepripomenie žiadnym špeciálnym eventom alebo veľkou šou. Nebude meniť ani grafický vizuál.
V porovnaní s nedávnymi oslavami pätnásteho výročia vysielania konkurenčnej Markízy poňala Joj svoje desiate narodeniny mimoriadne skromne. Dátum 2. marec televízia podľa vedúceho PR Jozefa Gogolu neberie ako žiadnu dogmu a nechce okolo neho vytvárať žiadne ilúzie, ani nič špeciálne či jedinečné.
"Divák TV Joj očakáva predovšetkým atraktívny program. Určite mu nejde o infantilné spomínanie," podotkol.
Jubileum si bude Joj pripomínať na svojom webe či Facebooku a vo vysielaní prostredníctvom spravodajských relácií a bulvárneho magazínu Top Star.
"TV Joj pripravila pri príležitosti desiatich rokov svojho vysielania špeciálne jingle a najmä veľkú súťaž pre svojich divákov, v ktorej sa bude denne vyhrávať garantovaných 10-tisíc eur," povedal pre Mediálne.sk Gogola.
Od budúceho týždňa bude Joj vysielať aj špeciálnu dennú reláciu so žrebovaním 10-tisícovej výhry, v ktorej budú okrem moderátora Ľuboša Sarnovského vystupovať známe tváre televízie, ktoré budú spomínať a gratulovať. Relácia sa bude vysielať od utorka 6. marca 2012 v najexponovanejšom čase po 20:00. Podporená bude upútavkami, rozhlasovými spotmi, na webe a inzerciou v tlači. Ako dlho súťaž potrvá, televízia nekomunikuje, malo by však ísť o dlhodobý projekt.
Očakávania, že sa od 2. marca zmení grafika a vizuál televízie, prípadne logo, sa tiež nenaplnia. "Zmenu vizuálu či loga určite nechceme dogmaticky spájať s nejakým dátumom. Je to proces, ktorý vnímame veľmi citlivo. A práve v desiatom roku vysielania o takejto zmene uvažujeme a pracujeme na nej. Diváci sa budú mať opäť na čo tešiť. Meniť niečo iba účelovo k nejakému dátumu nechceme za každú cenu," vysvetlil vedúci PR. "V tejto chvíli je prioritou televízie program, štart noviniek, ktoré sa začínajú práve v marci, a tomu venujeme najväčšiu pozornosť," zdôraznil.
Už dnes na Joj štartuje nový docu-soap s názvom Extrémne rodiny, v pondelok sa na obrazovky dostane intenzívne propagovaný ťažiskový projekt Hotel Paradise.
Ako to všetko začalo
Televízia Joj dnes oslavuje okrúhle desiate narodeniny. Vysielanie odštartovala 2. marca 2002 o 19:00 hlavnou spravodajskou reláciou Noviny s moderátormi Danou Roháčovou a Braňom Ondrušom, po ktorej nasledoval Šport s Petrom Hollým. O 19:30 sa divákom predstavila v špeciálnom programe Práve začíname – obsahoval polhodinový zostrih pracovných a organizačných krokov, ktoré predchádzali spusteniu vysielania.
Prvým zábavným programom televízie bol o 20:00 priamy prenos finále Miss Universe Slovenskej republiky 2002, ktorý Joj odvysielala s vtedy ešte sesterskou českou Novou. Nasledoval ho historicky prvý film na Jojke – akčný Double Team s Mickeyom Rourkom a Jeanom Claudom Van Dammom. Vysielanie o 23:30 pokračovalo francúzskym erotickým filmom Túžby na sieti a uzavreli ho prvé dve časti zo 131-dielneho erotického seriálu Afrodiziaká.
Televízia bola spočiatku šírená z ôsmich terestriálnych vysielačov a prostredníctvom káblových rozvodov, pokrývala približne 55 % územia Slovenska. Pri štarte zamestnávala jedenásť moderátorov – hlavnú spravodajskú reláciu Noviny striedavo uvádzali Zuzana Hajdu s Ľubošom Sarnovským a Dana Roháčová s Braňom Ondrušom, Športom dodnes sprevádzajú Lenka Hriadelová a Peter Hollý.
Moderátorkou nedeľnej politickej talkšou Jóóój? bola súčasná šéfredaktorka týždenníka Život Renáta Klačanská. V poludňajšej publicistickej relácii Štúdio Joj účinkovali Barbora Vallová, Jozef Kuriľák, Andrea Vejačková a Marek Lancoš. Spusteniu vysielania predchádzala kampaň s ústrednými sloganmi „Nuda na Slovensku sa končí!“ a "Joj nekandiduje. Joj baví!".
Na poste riaditeľa sa za desať rokov vystriedali piati ľudia – Richard Rybníček, Milan Kňažko, Matej Ribanský, Richard Flimel a František Borovský. Joj dodnes prevádzkuje licencovaná spoločnosť Mac TV, prostredníctvom ktorej predtým vysielala jej predchodkyňa – sieť regionálnych televizií TV Global. Na jeseň 2001 ju odkúpili vtedajší vlastníci českej Novy – Česká produkční invest zo skupiny MEF Holding. Za väčšinový podiel vtedy zaplatili 340 miliónov českých korún a do štartu Joj investovali ďalších 120 miliónov.
Joj vysielala prvé mesiace z priestorov Globalu na Grešákovej 10 v Košiciach. Na bratislavskú Kolibu sa presťahovala v októbri 2002.
Už 19. júla 2002 do televízie vstúpila Grafobal Group podnikateľa Ivana Kmotríka a 25. novembra 2004 sa stala jej 90 % vlastníkom. Česká strana z projektu postupne vycúvala. V januári 2007 do TV Joj vstúpilo J&T Media Eneterprises, dnes sú konateľmi Mac TV Peter Korbačka a Marcel Grega. Investorom je servisná firma Slovenská produkčná, na čele s predsedom predstavenstva Františkom Borovským, podpredsedom Petrom Korbačkom a členmi Marcelom Gregom a Rolandom Kubinom. Joj patrí do portfólia holdingu Joj Media House, ktorý je akcionárom Slovenskej produkčnej. Predsedom predstavenstva v tejto spoločnosti je exriaditeľ TV Joj Richard Flimel.
Prvým väčším vlastným projektom TV Joj bola 1. novembra 2003 šou IQ test národa 2003 a 11. septembra 2004 štartovala prvá reality šou na Slovensku – Dievča za milión. V septembri až decembri 2005 bola jednotkou na trhu v čase medzi 20:00 a 23:00 vďaka kontajnerovej reality šou VyVolení.