Držiteľ licencie na vysielanie staníc skupiny Joj, spoločnosť Mac TV, má podľa licenčnej rady uhradiť dovedna 9-tisíc eur. Päťtisícová sankcia sa týka filmu Ťažko zamilovaný (Shallow Hal), odvysielaného vlani 23. novembra. Joj film prerušila reklamnou až päťkrát, čím porušila zákon.
Na poludnie vysielanú komédiu zároveň odporučila divákom starším ako sedem rokov, čo však podľa rady nebolo namieste. Film s Jackom Blackom a Gwyneth Paltrow obsahoval podľa posúdenia regulátora vulgarizmy aj nahotu, preto mal byť klasifikovaný ako nevhodný pre maloletých do 15 rokov. Vysielať sa tak mohol až po 20. hodine.
Ťažko zamilovaný Zdroj: youtube.com
Ďalších štyritisíc eur musí Joj zaplatiť za prekročenie reklamných limitov z 22. novembra minulého roka. Medzi 22:00 a polnocou prekročila v oboch hodinách povolený 12-minútový podiel komerčného vysielania.
Sankciu 99 eur dostalo od rady aj Rádio SiTy, ktoré nedodalo súvislý záznam z vysielania. Rada sa dožadovala vyše trojhodinového bloku z éteru z vlaňajšieho 4. novembra.
Regulátor sa zaoberal aj reportážou Markízy z 12. novembra 2014, v ktorej sa televízia venovala kampani pred komunálnymi voľbami v Komárne. V príspevku z Televíznych novín vysielateľ nedal priestor pre relevantné vyjadrenie dotknutého politického subjektu, rada preto konštatovala porušenie paragrafu o objektívnosti a nestrannosti spravodajských programov. Markízu na to upozornila bez finančnej sankcie, ktorú zákon v tomto prípade neumožňuje.
Rada sa zaoberala aj viacerými podnetmi na obsah odvysielaný v médiách pred tohtoročným referendom.
Za neopodstatnenú uznal regulátor sťažnosť na vyjadrenia sociologičky Silvie Porubänovej v relácii Ta3 Špeciál - Referendum, ktoré boli podľa sťažovateľa tendenčné a urážlivé voči ľuďom, ktorí sa zúčastnili na referende.
V poriadku boli aj spoty Aliancie za rodinu s vyjadreniami známych osobností, ktoré podporovali účasť na referende. Video vysielala TV Lux, na ktorú mierila sťažnosť. V tej však sťažovateľ paradoxne opísal iný spot – ten, v ktorom si dieťa osvojuje homosexuálny pár a zaznie v ňom veta „A kde je mama?“.
Rada podľa sťažnosti posúdila vysielanie TV Lux z 2. februára tohto roka, no spot, ktorý sťažovateľ opísal, pri monitorovaní nenašla. Podľa skúmania rady sa nevyskytol vo vysielaní ani v iných dňoch, zrejme aj preto licenčný orgán neevidoval žiadny iný podnet v tejto súvislosti.