Televízia Joj začala vysielať dve náborové upútavky, ktoré nápadne pripomínajú tematiku či grafické spracovanie chystaných projektov konkurenčnej Markízy.
Obe upútavky sa tiež objavili na serveri YouTube, pridal ich tam údajne pätnásťročný užívateľ zo Slovenska, ktorý svoje konto nazval Fanklub TV Joj. Bez toho, aby to v upútavke odznelo, nazval jedno z videí názvom formátu Phenomenon.
Upútavka "Nikdy na mňa nezabudneš!" využíva rovnaký typ písma a štylizáciu, ako promo Markízy na novú šou podobnú niekdajšiemu Snívajte s nami. Jojka v nej imituje dievčenský zoznamovací inzerát, hľadá slobodného, vysokého nefajčiara, ktorý má nielen veľké srdce, zmysel pre humor, ale napríklad aj "rád miluje v prírode".
Adeptov na zoznámenie televízia vyzýva k účasti prostredníctvom prihlasovacieho formulára na špeciálne vytvorenej stránke. Ako povinné údaje od nich vyžaduje napríklad krvnú skupinu, informácie koľkokrát týždenne sa sprchujú, ako často myslia na sex, ako aj či "majú dosť veľké auto na dosť veľkú vášeň".
Ponuka na zoznámenie platí do 31. júla, potom má nasledovať rande v priestoroch budovy Tower 115, ktorá, rovnako ako televízia Joj, patrí finančnej skupine J&T. "A ďalej uvidíme!" končí sa text na stránke.
Druhá náborová upútavka pod názvom Phenomenon - Ukáž svoje schopnosti! vyzýva ľudí s "neuveriteľnými a zvláštnymi schopnosťami či nadaním", aby sa prihlásili prostredníctvom e-mailu, pričom "najlepších spozná celé Slovensko". Joj nehovorí o žiadnom časovom ohraničení náboru. V tomto prípade však ide o existujúci formát talentovej reality súťaže americkej televízie NBC. Adaptovali ho napríklad aj nemecká Pro7 či maďarská TV2.
V chystanom jesennom ťažiskovom projekte Markízy Slovensko má talent budú súťažiaci taktiež predvádzať svoje zaujímavé schopnosti.
Televízia Joj sa k upútavkam ani k otázke, či pôjde o reálne projekty nechce vyjadrovať. "Viac vám povieme, keď skončí nábor," odkázala Mediálne.sk hovorkyňa televízie Tatiana Tóthová.
Joj v júni avizovala, že na leto chystá "niekoľko veselých, takmer až recesistických aktivít". Prvou z nich je prebiehajúca anketa o najhorší film letnej programovej štruktúry nazvaná Zlaté oko. Predtým stanica napríklad sparodovala kampaň na konkurenčnú šou Elán je Elán v recesistickej akcii Puhdys je Puhdys. Viac informácií o Puhdys i plánovanej letnej recesii.