Tržby Joj Media House medziročne rástli o 9,5 percenta. O vyše 15 miliónov eur (10,5 %) však zároveň stúpli aj náklady. Zisk z prevádzkovej činnosti dosiahol 4,53 milióna eur oproti 5,55 milióna pred rokom. Skupinu vlani ťahal najmä český a rakúsky trh. 

Celkovo sa Joj Media House aj vlani držala v strate, ktorá dosiahla 6,37 milióna eur – po zarátaní odpisov a amortizácie (17,8 milióna) a vysokých úrokových nákladov (11,7 milióna). Medziročne sa strata znížila o 16,2 percenta.

Skupina vlani investovala pri vstupe na chorvátsky trh, kde sa stala väčšinovým vlastníkom novín Novi list (80 %), Glas Istre (59 %) a Zadarski list (100 %). Akvizícia zahŕňala viacero spoločností vrátane firmy Adamič, ktorá vydáva knihy a Infantino prevádzkujúcu menšie rádio, ktorú však tento rok vo februári skupina predala. Médiá v Chorvátsku nakúpila Joj Media House za 5,16 milióna eur, vyplýva z jej výročnej správy.

Významnou akvizíciou bolo aj prevzatie spoločnosti News Advertising na českom trhu za 4,02 milióna eur. BigBoard Praha, kde má Joj Media House 60-percentný podiel, tým získala najväčšieho hráča predávajúceho plochy na double bigboardoch.

Joj Media House investovala aj na Slovensku – za 850-tisíc eur prevzala spoločnosť Nivel Plus, vydavateľa dvojtýždenníka Bratislavské noviny. Časť kúpnej ceny – 450-tisíc eur – bola započítaná s poskytnutou pôžičkou, druhá časť sa bude splácať postupne.

Podnikanie na slovenskom trhu prináša Joj Media House stále s odstupom najväčší ekonomický efekt – „doma“ mala skupina v minulom roku výnosy 87,3 milióna eur. V Česku to vlani bolo 39,4 milióna eur, v Rakúsku, kde skupina podniká takisto v oblasti vonkajšej reklamy prostredníctvom firmy Epamedia, 32,8 milióna. V Chorvátsku dosiahli výnosy skupiny 9,9 milióna eur.

Rakúsko bolo na rozdiel od Slovenska a Česka teritóriom, kde skupine výnosy medziročne klesli, no bolo zároveň jediným trhom, kde Joj Media House vykázala čistý zisk – 1,5 milióna eur. Prevádzkový zisk evidovala aj v Česku. 

Pri hodnotení operácií na jednotlivých trhoch Joj Media House pripomína, že investície do médií ťahali najmä televízia a online. Celý mediálny trh rástol podľa odhadov GroupM na Slovensku o 5,7 percenta. Televízia ako mediatyp na ňom mala dominantný podiel 43,8 percenta. TV Joj rovnako ako Markíza či RTVS už vlani zvyšovala ceny reklamy v súvislosti s dopytom klientov a vypredanosťou priestoru. V Česku skupina spustila novú free-to-air stanicu Joj Family.

Joj Media House zvýšila tržby, prevádzkový zisk klesol. Celkovo sa drží v strate

Finančné výsledky Joj Media House na jednotlivých trhoch (2016) Zdroj: Joj Media House

V prípade vonkajšej reklamy na Slovensku boli najväčšími klientmi skupiny spoločnosti Merkury Market, Prvá stavebná sporiteľňa a Slovak Telekom. Na OOH platformách investoval aj nový hráč na trhu – OBI, ktorý prebral predajne Baumax. Outdoor mal celkovo 9-percentný podiel na trhu (online 30 percent, print 12 percent, rádiá 5 percent).

Akzent Bigboard, cez ktorú v segmente vonkajšej reklamy Joj Media House podniká, ku koncu minulého roka získala spoločnosť Rabaka, od ktorej si predtým prenajímala 1950 bilbordov.

Za dôležitý míľnik skupina považuje aj zavedenie merania efektivity vonkajšej reklamy, ktorú realizuje spoločnosť TNS Slovakia. Nie všetci hráči na trhu sa však do projektu zapojili, čo odradilo aj niektoré mediálne agentúry. V Česku spomína Joj Media House pokročilé meranie výkonnosti plôch cez sledovanie pohybu SIM kariet cieľových skupín okolo reklamných nosičov.

V oblasti rozhlasovej reklamy spomína skupina zvýšenie trhového podielu po začlenení Europy 2 od januára 2016, pre ktorú už Radio Services, zložka Joj Media House, takisto predáva reklamu. Skupinu dopĺňajú stanice Rádio Vlna, Jemné a Rádio Anténa Rock. Označuje sa ako líder trhu, v parametri týždenná počúvanosť v cieľovke 14+ so zásahom 1,781 milióna poslucháčov.

Ako tiež vyplýva z výročnej správy skupiny, Joj Media House vlani spolupracovala aj s vydavateľstvom Mafra, pre ktoré redizajnovala weby vrátane portálu HNonline.sk a spolupracovala na projekte internetovej HN televízie.