Rast súvisí so začlenením tržieb rakúskej reklamnej spoločnosti Epamedia, ktorú Joj Media House kúpila koncom roku 2012. Z Epamedia spoločnosť získala viac ako 37 miliónov eur.
Podľa výročnej správy Joj Media House kupovala Epamediu, pod ktorú patril pôvodne aj slovenský outdoorový líder Akzent Media, za 396-tisíc eur s tým, že rakúska outdoorová firma si v roku predaja pripísala zisk z výhodnej kúpy, ktorý vznikol pri akvizícii, vo výške 46,13 milióna eur.
Aktivity na Slovensku priniesli Joj Media House vlani tržby 72,2 milióna eur, v roku 2012 - ešte bez Akzent Medie - to bolo 66,2 milióna.
Strata po zdanení na Slovensku činila 13,4 milióna eur. Za rok 2012 bola Joj Media House na Slovensku ešte v pluse 4,2 milióna eur.
Trh s vonkajšou reklamou označila spoločnosť počas vlaňajška za stabilný, horšie sa tak mohli vyvíjať televízne aktivity. V hlbokom mínuse bola vlani aj konkurenčná Markíza patriaca pod skupinu CME.
Porovnanie prime-time podielov Joj, Markízy a RTVS za rok 2013 Zdroj: výročná správa Joj Media House
Vývoj trhových podielov slovenských TV staníc (2007 - 2013) Zdroj: výročná správa Joj Media House
Za rok 2013 si spoločnosť pozitívnu bilanciu na úrovni 222-tisíc eur dokázala udržať v Česku, kde je väčšinovým vlastníkov outdoorovej spoločnosti BigBoard Praha a ďalších spoločností. V Rakúsku bola spoločnosť v strate takmer šesť miliónov eur.
Celková strata Joj Media House za rok 2013 napokon dosiahla po zdanení 18,25 milióna eur. Predvlani skupina evidovala zisk 40,6 milióna eur.
Joj Media House po vlaňajšom predaji rumunských aktív spoločnosti Epamedia deklaruje vo výročnej správe aj zámer predať spoločnosť Akzent media d.o.o.e.l. pôsobiacu v Macedónsku a Outdoor akzent d.o.o. v Chorvátsku.
Na Slovensku vlani Joj Media House spojila firmy Akzent Media a BigBoard Slovensko, nástupcom sa stala eseročka BigBoard Akzent. „Podarilo sa nám tak vytvoriť najväčšiu spoločnosť, ktorá podľa odhadu manažmentu poskytuje reklamné služby s trhovým podielom 45 percent,“ konštatuje predseda predstavenstva Joj Media House Richard Flimmel.
V januári tohto roka sa Akzent BigBoard stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Handy Media, ktorá sa zameriava na predaj reklamy v držiakoch v interiéroch mestskej hromadnej dopravy. V apríli sa pod Akzent BigBoard začlenila aj nová spoločnosť BHB, ktorá spravuje a prenajíma sieť vlastných reklamných nosičov.
„Rok 2014 na základe predikcií NBS by mal byť rokom rastu slovenskej ekonomiky a ďalších národných ekonomík eurozóny, čo by sa malo priaznivo prejaviť aj na vývoji mediálneho trhu a, samozrejme, aj v segmente vonkajšej reklamy. V roku 2014 na vývoj tržieb v skupine budú mať vplyv hlavne prezidentské voľby, následne voľby do Európskeho parlamentu a ku koncu roku plánované komunálne voľby,“ predikuje vývoj tržieb v outdoore Joj Media House.
Spoločnosťou v správe uvádza aj akvizíciu spoločnosti modern web, v ktorej získala 51 percent a premenovala ju na eFabrica. Prostredníctvom nej bude okrem iného zabezpečovať technickú podporu prevádzky jednotlivých webových domén a vysielania Huste.tv, pričom podľa načrtnutého zámeru plánuje začať poskytovať športové prenosy na webe v HD kvalite.
Joj Media House mala k decembru 2013 dovedna 494 zamestnancov, z toho 254 na Slovensku. V Slovenskej produkčnej, v ktorej Joj Media House priamo vlastní 85 percent (zvyšok topmanažmentu) a ktorá je stopercentným majiteľom Mac TV, držiteľa licencia na vysielanie staníc Joj Group, pracovalo 190 ľudí. Priamo v štruktúre Mac TV bolo začlenených 11 pracovníkov, v skupine BigMedia 13 a v spoločnosti Akzent BigBoard osem.
Joj Media House vlani v auguste druhý raz emitovala dlhopisy s pevným úrokovým výnosom 6,3 percenta a s dobou splatnosti päť rokov v celkovom objeme 55 miliónov eur.
Majoritným akcionárom Joj Media House je spoločnosť TV Joj L.P. sídliaca na Cypre. V jej mene koná na základe uzavretého partnerstva výhradne iná cyperská spoločnosť Hernado Limited, ktorej stopercentným akcionárom je Richard Flimmel. Tomu patrí aj zvyšný 0,1-percentý podiel v Joj Media House.