Joj láka divákov na digitál. Na vlastnú päsť

Televízia Joj spustila na svojom webe samostatnú sekciu venovanú digitalizácii televízneho vysielania. K prechodu na DVB-T divákov nabáda aj prostredníctvom reklamného spotu.

"Ak vonku padá sneh, je to fajn. Ale ak sneží obraz vo vašom televízore, treba s tým niečo urobiť. Darujte sebe alebo svojim blízkym najkrajší darček na Vianoce - jasný a čistý obraz v digitálnej kvalite cez anténu. Všetky informácie o prijímaní digitálneho signálu a kontakt na najbližšieho predajcu získate zaslaním jedinej SMS. Vychutnajte si vianočnú pohodu s dokonalým obrazom bez sneženia," hovorí v spote upútavkový hlas Jojky, patriaci hercovi Petrovi Rúfusovi. To je však jediné spoločné znamenie s televíziou Joj - kreatíva neobsahuje žiadne prvky korporátnej identity stanice.

TV Joj v kampani nabáda na kúpu digitálnych prijímačov, hoci ešte stále nie je oficiálne známe, aký kompresný štandard sa pri DVB-T bude prijímať. Riaditeľ televízie Richard Flimel v minulosti naznačil, že pri štarte sa použije MPEG-2.

V rámci služby ponúka Joj divákom možnosť zaslať prostredníctvom SMS svoje PSČ a obratom získať kontakt na predajcu a poradcu pre digitálnu televíziu cez anténu. Cena spätnej SMS je 0,199 eura. Službu zabezpečuje spoločnosť Ring TV, ktorá prevádzkuje aj rovnomennú audiotexovú televíziu. Pre TV Joj pravidelne vyrába audiotexové súťaže a zabezpečuje SMS hlasovania do relácií. 

Na súvisiacom, dizajnovo jednoduchom webe digitalizacia.joj.sk televízia odpovedá na niekoľko základných otázok o tematike a poskytuje tiež odborné informácie. Web tiež funguje bez loga Joj.

Televízie nemajú žiadnu povinnosť vyvíjať v rámci infokampane k prechodu na DVB-T vlastné aktivity. Napríklad v susednom Česku tak napriek tomu urobili komerčná Nova i verejnoprávna Česká televízia.