O novinke informoval na Facebooku generálny riaditeľ Joj Marcel Grega. Názov Veľký balík si na patentovom úrade poistila televízia ešte v marci tohto roka.
Zábavno-súťažnú reláciu bude moderovať Marcel Forgáč, ktorý s Joj spolupracuje na viacerých projektoch, v tomto prípade však bude mať prvý vlastný. Veľký balík sa objaví vo vysielaní začiatkom budúceho roka.
„Aktuálne máme za sebou nakrúcanie upútaviek a dokončujeme stavbu scény,“ informoval M. Grega.
Relácia vzniká v spolupráci Joj so štátnou lotériovou spoločnosťou Tipos. Tá začne žreby k súťaži predávať od 6. novembra. Prostredníctvom nich sa do šou budú môcť dostať diváci.
Tipos už s Joj spolupracoval na dennej súťaži TV šanca napojenej na národnú bločkovú lotériu. Ešte v roku 2015 sa ale formát presunul na verejnoprávnu televíziu.
RTVS ju vysiela doteraz. Televízia už v minulosti potvrdila, že ju nestojí, pretože náklady spojené s prípravou reláciou sú na strane Tiposu a program je hradený z reklamných výnosov.
Spoluprácu so súkromnou lotériovou spoločnosťou realizuje aj Markíza, ktorá v roku 2014 vrátila Hru o Niké. Vlani na jeseň formát znova refreshla a angažovala doň moderátora Andreja Bičana. Aj pre komerčné televízie ide v prípade týchto relácii o ďalší zdroj príjmov nad rámec klasickej reklamy či sponzoringu.