Joj sa inšpirovala kedysi populárnym cyklom Bakalári, ktorý vyrábala Česká televízia aj STV. Bol takisto založený na dramatizovaných príbehoch, ktoré posielali diváci a televízia ich upravovala do podoby krátkych filmov.

Joj si ešte vlani v novembri registrovala na Úrade priemyselného vlastníctva ochrannú známku pôvodného formátu „Bakalári“. Televízia v tom čase zámer s ňou nechcela prezradiť.

Názov napokon ani nemusí použiť, aktuálne reláciu promuje s titulom Vtedy na Západe. „Vaše trapasy, divoké svadby a veselé pohreby, prvé rande, posledné rande alebo iné neuveriteľné životné príbehy vyrozprávame s napätím a najmä – s humorom,“ znie vo výzve na zasielanie diváckych príbehov.

Televízia chce divákov motivovať aj finančne – za každý poslaný príbeh, ktorý tvorcovia spracujú, ponúka odmenu 300 eur.

Podľa webu Mediaboom.sk uvedie Joj novinku ešte na jar a pre televíziu ju nakrúti režisér Jeffo Minařík, ktorý s televíziou spolupracuje aj pri programoch Česko Slovensko má talent, 15 minút. kuchár a chystá aj ďalšiu novinku pre tento rok – varietnú šou Horúčka sobotnej noci. Tú na rozdiel od Vtedy na Západe avizovala Joj na rok 2016 aj zadávateľom reklamy.