Novinka je uvedená vo zverejnenom cenníku reklamy na apríl. Program Dobré ráno figuruje v pracovných dňoch v slote od 6. do 8. hodiny. Od 8:00 je následne v repríze plánovaný na menšej stanici Plus.

Joj zatiaľ novinku v slote na otázku Mediálne.sk nechcela komentovať. Nie je tak jasná podoba novej relácie, ani či Dobré ráno bude finálny názov.

Komerčná stanica dosiaľ v uvedenom dvojhodinovom rannom bloku vysielala reprízu Veľkých novín, Krimi a reláciu Top star z predchádzajúceho dňa.

Nový publicistický formát Joj naznačovala už pred časom, keď z Markízy získala moderátora Pavla Bruchala. Uviedla k nemu, že v televízii dostane publicistický formát vysielaný naživo. Dobré ráno by túto charakteristiku malo spĺňať.

Joj navyše v ostatných dňoch oznámila, že si v castingoch vybrala šesticu nových tvárí, ktoré prešli konkurzom na miesto moderátorov. Vo výbere uspeli okrem P. Bruchalu aj spíker Fun rádia Mimo, ktorý má dlhoročné skúsenosti z ranného vysielania, vlastný redaktor televízie Adam Zavřel a zo žien Kristína Guštafíková, Zuzana Haberová a Barbara Heribanová.

Šesť moderátorov by teoreticky mohlo vytvoriť tri dvojice, ktoré sa budú pri moderovaní novej morning show striedať. Formát začala televízia vyvíjať s najväčšou pravdepodobnosťou ešte pod vedením Františka Borovského, ktorého vo februári vo funkcii nahradil Marcel Grega.

Na rovnakom princípe viacerých moderátorských párov funguje aj konkurenčná Markíza, ktorá od svojho začiatku v roku 1996 vysiela Teleráno. To je v off-timeovom slote od 6:00 do 8:30 dlhodobo jasnou jednotkou trhu, pričom podiely relácie bývajú aj okolo 50 percent v komerčnej aj všeobecnej cieľovke.

S ranným magazínom to naposledy Joj skúšala v roku 2009, keď spolupracovala s Fun rádiom a do televízneho vysielania sprostredkúvala rádiovú rannú šou s Adelou a Sajfom. Projekt zaostal za očakávaniami a pre slabý divácky záujem ho televízia po dvoch mesiacoch stopla.

V minulosti mala Joj vlastný ranný magazín Raňajojky, ktorý bol oklieštenejšou verziou raňajok Markízy. Ratingy formátu sa pohybovali iba tesne nad nulou, ranný návyk divákov na Markízu vtedy Joj nedokázala zmeniť.

Na začiatku sezóny 2005/2006 televízia Raňajojky stopla, do ranného slotu dala ešte nižší rozpočet a uviedla formát Ranné noviny, kde recyklovala spravodajstvo z predošlého dňa, ktoré dopĺňala o niekoľko aktualít. Formát býval dvojkou trhu, no za Teleránom takisto výrazne zaostával. Reláciu ukončila Joj v roku 2008.

Rannú reláciu vysielala v minulosti aj verejnoprávna Slovenská televízia, svoj Ranný magazín takisto ukončila, na jar 2010, pričom v inovovanej podobe bol vtedy vo vysielaní len necelý rok. Nový manažment pod vedením Václava Miku avizuje nový projekt tohto typu, termínovo však zatiaľ nebol špecifikovaný.

TV Joj naposledy upravovala podvečernú štruktúru, kde zaradila nový formát Ochrancovia v pracovných dňoch o 18:00. V sobotu podvečer vysiela televízia namiesto repríz Kukátka o 18:00 opakované časti Profesionálov, súťaž Cena je správna sa presunula na nedeľu o 17:30.

V súvislosti s novými publicistickými formátmi spomínal web Pluska.sk aj reláciu Dobrý večer, ktorú takisto spájal s Pavol Bruchalom. Takýto formát v cenníku reklamy Joj aktuálne nie je.