V období od 24. do 26. decembra tohto roka evidovala Jednotka celodennú priemernú sledovanosť 151-tisíc divákov (12+), čím zopakovala ratingový výkon z roku 2010. Za posledných päť rokov išlo o najvyššiu vianočnú sledovanosť stanice, vlani bola na úrovni 133-tisíc divákov. Tohtoročný rating zodpovedal trhovému podielu 12,8 percenta, čo znamenalo miesto trhovej trojky za Markízou a Joj.

Celodenná priemerná sledovanosť bola v prípade Jednotky počas Vianoc najsilnejšia za posledných päť rokov aj v komerčnej cieľovke 12 – 54 (76-tisíc divákov). Priemerný share v užšej cieľovke sa pohyboval okolo 10,4 percenta, čo takisto stačilo na tretiu pozíciu za dvojicou komerčných staníc.

V prime-time medzi 19. a 22. hodinou bol tohtoročný priemerný rating Jednotky cez Vianoce 441-tisíc divákov. Podľa údajov RTVS je to najviac od roku 2004, keď stanica zaujala cez sviatky vo večernom pásme 492-tisíc ľudí (vlani 359-tisíc). Tohtoročný share Jednotky v 12+ v prime-time bol 18,7 percenta. U mladšieho publika išlo v prime-time takisto o najsilnejší priemerný rating počas Vianoc za ostatných 11 rokov (235-tisíc divákov).

Jednotka mala najsilnejšie Vianoce od roku 2010, v prime-time od roku 2004

Výkonnosť Jednotky celodenne a v prime-time počas Vianoc (2004 - 2015) Zdroj: RTVS

Z troch vianočných dní bola Jednotka nasilnejšia 24. decembra s celodenným podielom v 12+ na úrovni 20,9 percenta. Nebolo to však viac ako vlani, keď share na Štedrý deň dosiahol 21,5 percenta.

Najúspešnejším programom na Jednotke bola premiérová rozprávka Johankino tajomstvo, ktorá výrazne ťahala hore celú výkonnosť stanice. RTVS ju odvysielala 25. decembra o 20:25, keď ju dovedna videlo 701-tisíc divákov. Stala sa tak stala najsledovanejším programom Jednotky počas Vianoc od spustenia peoplemetrových meraní.

Jednotka mala najsilnejšie Vianoce od roku 2010, v prime-time od roku 2004

Výkonnosť Jednotky v jednotlivých vianočných dňoch (2004 - 2015) Zdroj: RTVS

Johankino tajomstvo bolo v univerzálnej cieľovke 12+ celkovo tretím najsledovanejším programom Vianoc – po rozprávke Tři oříšky pro Popelku (852-tisíc divákov, Markíza, 24. 12.) a Televíznych novinách (706-tisíc divákov, Markíza, 25. 12.).

V komerčnej cieľovke 12 – 54 skončila na treťom mieste vo vianočnom rebríčku slovenských staníc iná rozprávka – Sedem zhavranelých bratov, ktorú na Štedrý deň videlo 423-tisíc mladších divákov a 677-tisíc celkovo. U mladšieho publika mali viac divákov Tři oříšky pro Popelku (582-tisíc) a Mrázik (477-tisíc, Markíza, 24. 12.).

So Siedmimi zhavranelými bratmi to Jednotka dotiahla na miesto trhovej dvojky v prime-time 24. decembra aj v komerčnej cieľovke 12 – 54, keď predstihla Joj. V 12+ bola Jednotka lídrom okrem spomínanej dvojice premiérových rozprávok ešte s popoludňajšou reprízou Na vlásku na Druhý sviatok vianočný, polnočnou omšou a filmom Zlatá hus (26. 12. 14:45). V rebríčku 50 najsledovanejších programov Vianoc má Jednotka 15 zástupcov, za Markízou s 25 programami a Joj s desiatimi.

Najsledovanejšie programy počas Vianoc
Dátum Program Stanica Rating/tis. (12+) Shr/% (12+)
24.12. Tři oříšky pro Popelku Markíza 852 36,6
25.12. Televízne noviny Markíza 706 31,7
25.12. Johankino tajomstvo Jednotka 701 27,4
24.12. Sedem zhavranelých bratov Jednotka 677 27,1
24.12. Mrázik Markíza 658 26,5
26.12. Televízne noviny Markíza 651 30,4
25.12. Noviny TV Joj Joj 629 27,2
26.12. Noviny TV Joj Joj 621 28,4
25.12. Športové noviny Markíza 543 23,3
26.12. Športové noviny Markíza 534 24,5

Medziročný nárast evidoval RTVS aj pri Dvojke, ktorej celodenný premierný rating oproti vlaňajšku narástol počas Vianoc celodenne o 32 percent. Trhový podiel sa počas vianočných dní pohyboval od 2,4 do 4,1 percenta, Dvojka tak naďalej zostala aj za menšími stanicami Doma, Plus a Dajto.

Jednotka mala najsilnejšie Vianoce od roku 2010, v prime-time od roku 2004

Medziročné porovnanie výkonnosti Dvojky počas Vianoc Zdroj: RTVS

V prime-time 26. decembra, keď sa vysielal film Bedári, uvádza telerozhlas v 12+ trhový podiel 3,9 percenta, čo je v prípade Dvojky osemročné vianočné maximum.