Slovenskej televízii neprekáža, že jej skeč-šou SOS stratila 150 až 180 tisíc divákov (vývoj sledovanosti) a dostala sa do roviny prepadáku. Z vysoko nadpriemerných podielov okolo 24 % relácia klesla na hodnoty okolo 15 %.
Prepad nastal po tom, čo Markíza v reakcii na Panelák posunula Ordináciu v ružovej záhrade tak, že sa prekrýva s etablovanou skeč-šou Jednotky. Verejnoprávna televízia tak vychádza so stratou paradoxne zo súboja dramatickej tvorby na komerčných televíziách. Jednotka vlastnú premiérovú dramatickú tvorbu nevysiela.
Slovenská televízia v reakcii na otázky Mediálne.sk o prípadných presunoch podotýka, že nie je komerčnou televíziou. "Preto sledovanosť nie je jediným kritériom, podľa ktorého sa riadime," povedala hovorkyňa televízie Želmíra Habánová.
Napriek tomu, pokusy s presunmi televízia už robila. SOS po oslabení dostalo šancu na inom mieste v štruktúre - v utorok po deviatej. Konkurenčné nastavenie je však v ten deň identické ako vo štvrtok, po deviatej kontruje Jednotke C.S.I. na Joj a Ordinácia v ružovej záhrade na Markíze. SOS tak prepadáva dvakrát do týždňa. STV je z tretiny stále závislá od reklamných príjmov, o ktoré sa môže snažiť najmä v prime-time.
Jednotka naznačuje, že o presunoch bude hovoriť s majiteľom licencie a dodávateľom relácie, spoločnosťou Maya. "Nie je to vylúčené," odpovedala Habánová. Zásadné vyhlásenia o budúcnosti relácie však podobne ako so všetkými krokmi dostane na plecia nový riaditeľ, prizvukuje STV.
Po nástupe nového riaditeľa predloží riaditeľstvo programu návrh novej jesennej vysielacej štruktúry, ktorej súčasťou bude aj relácia SOS. Definitívne rozhodnutie bude na novom riaditeľovi. hovorkyňa STV Želmíra Habánová
"Po nástupe nového riaditeľa predloží riaditeľstvo programu návrh novej jesennej vysielacej štruktúry, ktorej súčasťou bude aj relácia SOS. Definitívne rozhodnutie bude na novom riaditeľovi."
Zmluva na pokračovanie SOS v ďalšej sezóne sa bude podpisovať onedlho. V minulosti prejavovali záujem o SOS obe komerčné televízie. Joj nateraz v súvislosti so skeč-šou formátmi podotýka, že trh je presýtený. Markíza spúšťa dve vlastné - Ooops! a Áno, miláčik. Znaky skeč-šou vykazuje aj utorkový prime-time titul Normálna rodinka. Viac informácií o Ooops! a Áno, miláčik!.
Predstavitelia SOS medzičasom rozbehli projekty v iných televíziách, scenárista a kľúčový predstaviteľ formátu Daniel Dangl bude prime-time tvárou Markízy v skeč-šou Áno, miláčik, Peter Sklár je tvárou Joj v komediálnom seriáli Mafstory. Petra Polnišová v tlači nedávno oznámila, že sa jej črtajú nové zaujmavé projekty, majú však mať súvis práve s SOS.