Pri spúšťaní paywallu sa médiá inšpirujú navzájom
Máloktoré médium si pred spustením platobnej brány na webe urobí dostatočný prieskum trhu a vlastných možností. American Press Institut si všimol štúdiu študentov z University v Missouri, ktorí zistili, že ani nie tri z desiatich vydavateľov vytvorili focusové skupiny, vykonali prieskum u publika alebo testovali paywall so svojimi pravidelnými čitateľmi predtým, ako platený obsah uviedli. Odborníkov z akademického prostredia sa podľa prieskumu na názor spýtalo len 15 percent vydavateľstiev. Naopak, jednoznačnejšie najsilnejšia inšpirácia je u iných médií, ich prístup k platenému obsahu zohľadnilo až 85 percent vydavateľstiev, ktoré spúšťali vlastný paywall. Prieskum tiež zistili, že médiá používajúce metered paywall, povoľujú čitateľom najčastejšie kliknúť si zdarma na 6 – 10 článkov mesačne (28 percent médií). Viac detailov v článku s grafmi na webe API.
Overené budú už aj komentáre na Facebooku
Sociálna sieť Facebook začína podľa webu InsideFacebook používať symbol pravosti profilov známych osôb už aj v komentároch príspevkov. Snaží sa tak vyjsť v ústrety prominentným používateľom svojich služieb, ako sú športovci, umelci či politici. Pri ich menách priradených k overeným profilom sa tak po novom bude zobrazovať biela fajka v modrom krúžku, podobne ako to už dlhšie robí Facebook priamo na ich profiloch.
Bild vám pošle jednu stranu z novín zdarma
Hoci vydavateľstvo Axel Springer sa podobne ako mnohé ďalšie snaží stále viac ťažiť z plateného obsahu vrátane digitálneho, tentoraz robí „opačný“ krok a čitateľom zdarma sprístupnil druhú stranu zo svojho vlajkového titulu, denníka Bild. Na strane 2 sa noviny tradične venujú najdôležitejším domácim hospodárskym či politickým témam. Po registrácii môžu čitatelia dostáva obsah z tejto strany ako newsletter elektronickou poštou okolo 5. hodiny ráno, píše DWDL.de. Hlavné aktuality dostane abonent od pondelka do soboty, garantom správ je vedúci oddelenia politiky Béla Anda, ktorý bol v minulosti aj hovorcom nemeckej vlády.
Amazon si kúpil doménu .buy, cenou prekonal aj Google
Spoločnosť Amazon sa stala majiteľom domény .buy, teda stránok s koncovkou, ktorá v preklade z angličtiny zodpovedá slovu „kúpiť“. Za doménu zaplatil Amazon 4,6 milióna dolárov, s ponukou prekonal aj Google, ktorý sa tak musel pred ním skloniť, informuje The Verge. Podľa webu patrí doména .buy k stovke takzvaných top-level domén, o ktoré sa snažia viaceré subjekty. Snahu získať domény ako .app, .blog či .cloud prejavil Google. Predala sa už aj doména .vip či . tech, ktorú za 6,7 milióna dolárov získalo združenie Dot Tech LLC, ktoré na nej chce využiť univerzálne online prostredie pre celý technologický segment.
HBO Go bližšie k priamemu prístupu k zákazníkom
Televízia HBO sa už dlhšie nestavia natoľko jednoznačne k spôsobu šírenia svojej služby HBO Go, ktorú si môžu stále predplácať iba zákazníci operátorov ako doplnkovú službu. Šéf Time Warneru vlastniaceho HBO Jeff Bewkes pripustil, že spoločnosť zvažuje svoj prístup k online distribúcii obsahu. Ako pripomína Digiday, HBO by tak mohlo vyhovieť početným žiadostiam divákov, ktorí chcú HBO Go ako samostatný produkt. Pred dvomi rokmi podobnú iniciatívu podporilo vyše 163-tisíc ľudí. Či HBO pristúpi k priamemu predaju služby k zákazníkom nie je definitívne jasné. Tému načrtol už v marci tohto roka aj šéf televízie Richard Plepler.
Ktoré printové značky sú najpopulárnejšie pre Nemcov
Štyri nemecké printové vydavateľstvá Bauer, Burda, Gruner+Jahr a Springer si znova nechali vypracovať štúdiu o tom, koľko ľudí eviduje ich mediálne značky. Jednotlivé tituly pritom brali pri pojme „brand“ ako celok – nezáležalo na tom, čo sa s titulom čitateľ stretol na webe, v papierovom vydaní alebo v aplikácii pre smartfóny. V prieskumu skončil na prvom mieste bulvárny denník Bild, s ktorého značkou aspoň raz do mesiac prišlo do kontaktu 38,21 miliónov Nemcov starších ako 14 rokov. To predstavuje viac ako 54 percent populácie, uvádza Meedia.de. Na druhé miesto sa dostal časopis Apotheken Umschau, na ktorý minimálne raz za mesiac narazilo 28,45 miliónov Nemcov. Periodikum za seba odsunulo aj týždenníky Focus a Der Spiegel, druhý menovaný obsadil tretiu priečku s 19,86 miliónmi Nemcov, ktorí sa s jeho značkou počas mesiaca konfrontovali.
S čím vyšli britské denníky v deň referenda
Štvrtkovým referendom o osamostatnení Škótska od Veľkej Británie pochopiteľne žijú aj všetky médiá v krajine. Mashable zhromaždil titulné strany významných novín, presvedčte sa sami, ako sa editori pohrali s témou náročnou nielen na vystihnutie hlavnej myšlienky, ale aj ilustrovanie.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)