Aký to bol rok?

Jaromír Glisník zo Skylinku: Očakávame, že digitalizácia nám prinesie veľa nových zákazníkov

Rok 2010 sa Skylinku vydaril vo všetkých smeroch. Upevnili sme svoju pozíciu lídra na česko-slovenskom trhu satelitnej televízie, naše služby už využíva jeden a štvrť milióna domácností. Podarilo sa nám sprevádzkovať nový systém podmieneného prístupu, čo v praxi znamená, že už od polovice roka nepredávame dekódovacie karty systému CryptoWorks, ktorých podpora v priebehu dvoch rokov skončí, ale nové dekódovacie karty Irdeto. Úspešne pokračuje aj náš projekt televízneho vysielania vo vysokom rozlíšení obrazu. Naši zákazníci už majú prístup k jedenástim HD programom a popularita HDTV dynamicky rastie.

Ktorá udalosť alebo osobnosť minulého roka najviac ovplyvnila brandžu, v ktorej pracujete?


Myslím, že to bolo technické opatrenie satelitnej platformy Digi TV, ktorým vyradila z prevádzky stovky tisíc pirátskych prijímačov. Prelomenie kódu Digi TV, ku ktorému došlo pred niekoľkými rokmi, viedlo k rozvoju svojrázneho "podnikania" - predaju satelitných prijímačov s možnosťou bezplatne prijímať služby Digi TV. Tento stav po mnoho rokov poškodzoval všetkych prevádzkovateľov platenej televízie. V lete tohto roku sme sa konečne dočkali. Ukončenie pirátskeho príjmu Digi TV pomohlo samozrejme nielen tejto platforme, ale aj ostatným satelitným a káblovým spoločnostiam, Skylink nevynímajúc. Dôkazom toho je mimoriadny nárast počtu našich zákazníkov v letných mesiacoch, kedy sa obyčajne televízne služby predávajú najmenej.

Čo očakávate od budúceho roka?

Budúci rok bude na Slovensku v znamení digitalizácie. Očakávame, že tento proces, podobne ako v iných krajinách, povedie k zvýšenej popularite satelitného príjmu. Na rozdiel od pozemsky šírenej televízie je satelitné vysielanie digitálne už viac ako desať rokov. Satelit je ideálne riešenie digitálneho príjmu pre domácnosti, ktoré ocenia vysokú kvalitu obrazu vrátane HDTV, širokú ponuku programov a dostupnosť kdekoľvek na území Slovenska. Plány Skylinku s rozvojom digitalizácie na Slovensku veľmi úzko súvisia. Sme pripravení sa na tomto revolučnom procese aktívne podieľať a očakávame, že nám prinesie veľa nových zákazníkov.

Odpovede najdôležitejších osobností slovenského marketingu, reklamy a médií pribúdajú na Mediálne.sk každý deň. Prečítajte si všetkých vydaných Mediálnych lídrov 2010.