Nová súťažná šou sa má do vysielania dostať od apríla, pôjde o lokálnu verziou nového formátu What do I Know?!, teda v preklade Čo ja viem?!.

Podľa denníka Plus Jeden deň, ktorý informáciu zverejnil ešte cez víkend, bude režisérom projektu Tomáš Eibner.

RTVS vo štvrtok nasadenie formátu pre Mediálne.sk oficiálne potvrdila. S novinkou počíta v piatkovom prime-time, ktorý má Jednotka dlhodobo vyhradený na zábavné programy. 

What do I Know ?! je nová kvízová šou, ktorú vymyslel producent John de Mol. Premiéru mala vlani v Holandsku na stanici RTL4 pod názvom Weet Ik Veel, predala sa aj do Belgicka a Francúzska. Jej pôvodná minutáž bola 75 minút.

Súťaž sa formátom otázok a odpovedí ponáša na Milionára, podľa originálnej biblie je jediným moderátorom žena. Tá v jednotlivých častiach hostí troch súťažiacich z radov známych osobností. RTVS zatiaľ meno moderátorky neprezradila, má už však užší výber. 

„Celebritní“ súťažiaci si vo formáte v štúdiu merajú sily s desiatkami študentov, ale aj s divákmi doma pri televíznych obrazovkách, ktorí na rovnaké otázky odpovedajú pomocou špeciálnej aplikácie k televíznej šou.

Súťažný formát tak zaujímavo napĺňa aktuálny fenomén takzvanej second screen interaction, teda správania televíznych divákov, ktorí počas sledovania programu sú zároveň aktívni aj na mobilných zariadeniach – tabletoch či smartfónoch. Táto zmena diváckych návykov sa spája najmä s využívaním sociálnych sietí.

V kvíze Čo ja viem?! môžu diváci pomocou mobilov odpovedať v reálnom čase na kladené otázky zo všeobecného rozhľadu. Vyberajú pri tom zo štyroch možností, v pôvodnej verzii súťažia v piatich kolách po desať otázok.

Diváci si porovnávajú svoje vedomosti so zvyškom národa, ale aj s účastníkmi v štúdiu. Motivovaní sú výhrou. Kvíz má mať vďaka účinkujúcim celebritám aj zábavný rozmer, obsahuje aj videoukážky a ďalšie obohatenia.

Šou podľa dostupných údajov dokázala v Holandsku publikum zaujať, miera zapojenia divákov, ktorí aktívne súťažili počas programu, sa blížila k 15-percentnej hranici. Za mesiac sa mobilná aplikácia k TV súťaži stiahla okolo 600-tisíc ráz, v každom vydaní sa do hry zapojilo zhruba 300-tisíc používateľov.

Vďaka interaktivite na mobiloch je zábavný kvíz orientovaný skôr na mladších divákov, čo potvrdzuje aj charakteristika formátu Talpy, podľa ktorej cieli na ľudí od 18 do 50 rokov. RTVS programovú skladbu vytvára pre všeobecnú cieľovku 12+, na mladších divákov do 54 rokov sa orientujú komerčné stanice.