V Japonsku vyvolala ostrú kritiku televízna reklama, v ktorej žena tvrdí, že debata o rovnoprávnosti mužov a žien je prežitok. Pritom len pred mesiacom musel odstúpiť šéf organizačného výboru olympijských hier v Tokiu Joširo Mori kvôli výroku, že ženy v jeho tíme veľa rozprávajú.

Japonská televízia Asahi v pondelok odvysielala v rámci upútavky na jednu reláciu klip, v ktorom žena uvoľnene hovorí o svojom bežnom dni a okrem iného hovorí: „Keď politik používa slogan o rovnosti mužov a žien, je to nemoderné, nemyslíte?"

Na sociálnych sieťach sa strhla vlna reakcií, jeden z užívateľov Twitteri napísal, že nechať ženu povedať, že je debata o rodovej rovnosti prežitok, považuje za zbabelosť. „Mali by ste sa hanbiť," odkázal tvorcom klipu.

Novinárka
Neprehliadnite

UNESCO upozorňuje na násilie páchané voči novinárkam na internete

Opozičná poslankyňa Mizuho Fukušimaová na Twitteri napísala, že nechápe, „ako môže niekto natočiť reklamu o zastaranosti debaty o rodovej rovnosti v čase, keď Japonsko rieši problémy života žien v krajine".

Stanica Asahi na obranu uviedla, že sa reklamou snažila povedať, že miesto rozprávania je čas prejsť v otázke rovnosti ku konkrétnym činom.Berieme vážne, že sa to niekoho dotklo, a ospravedlňujeme sa," oznámila vo vyhlásení televízia s tým, že reklamu z vysielania stiahla.

Japonsko vlani bolo na indexe Svetového ekonomického fóra sledujúcim rovnaké šance žien a mužov medzi 153 krajinami na 121. mieste, hlavne kvôli nízkemu zastúpeniu žien v ekonomickom sektore a politike.

Mori z organizačného výboru olympijských hier mal veľké problémy, keď povedal, že ženy na schôdzach výboru hovoria veľmi dlho, čo je otravné. Po jeho rezignácii vedie výbor účastníčka siedmich olympiád, cyklistka a rýchlokorčuliarka Seiko Hašimotová.