Akú známku by ste dali roku 2011?
Televíziám Joj a Plus by som dala za rok 2011 jednotku.
1. Za pôvodnú tvorbu, ktorú TV Joj vyvíja.
Neustále prínášame na obrazovku nové tituly v oblasti pôvodnej seriálovej tvorby a dokážeme úspešne vyrábať už niekoľko rokov známe tituly ako Panelák. Znamená to, že podporujeme autorské tímy, ktoré seriály píšu, dávame príležitosti hercom a produkčným spoločnostiam, ktorým sa aj vďaka nám darí. Dobrá dramaturgická práca, supervízia a programing TV Joj dokázali, že pôvodná slovenská tvorba môže byť kvalitná a komerčne úspešná. Myslím si, že televízii Joj právom patrí v tejto oblasti prvenstvo na tv trhu.
2. Za veľké šou programy, ktoré sme tento rok uviedli na našich obrazovkách.
Šou Česko Slovensko má talent bola napriek pokračujúcej kríze úspešnejšia ako minulý rok a najúspešnejšia zo všetkých šou programov v roku 2011. Takisto chcem spomenúť charitatívny projekt Srdce pre deti, ktorý vyslal trhu skvelý signál - TV Joj dokáže pripraviť divácky vynikajúci charitatívny program, ktorý sice nevyhral na poli sledovanosti (to sa asi ani nemôže v konkurencii s komerčným programom podariť), ale dokázal vyzbierať ohromujúcu finančnú čiastku na podporu trpiacim deťom, rekordnú v doterajšej histórii. Šou programy už teda nie sú doménou našej konkurencie.
3. Omladenie stanice Plus a jej umiestnenie na tretej priečke najsledovanejších staníc tv trhu v jesennej a zimnej sezóne tohto roku. Vďaka skvelému programingu, novým TV titulom, ako bol americký X Factor vysielaný iba 48 hodín po premiére, a vďaka novej staničnej grafike sa Plus stala významným hráčom na trhu.
Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu televíziu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným rozhodnutiam?
Najpozitívnejším momentom je pre mňa seriál Panelák, ktorý v tomto roku skončí svoju ôsmu sériu a v roku 2012 sa začína jeho deviata séria. Situácia na začiatku tohto roku bola pre Panelák veľmi ťažká, televízia Joj však zotrvala vo svojich strategických zámeroch a udržala ho na obrazovke vo svojom stabilnom čase, vďaka čomu sa Panelák stal najsledovanejším slovenským seriálom, ktorý už dnes nedokážu poraziť ani premiérové tituly konkurencie. Panelák je na svojom historickom maxime.
K menej úspešným rozhodnutiam možno patrí uvedenie niektorých titulov v jarnej sezóne. TV Joj sa však nikdy nebála experimentovať a dokáže rýchlo vyhodnotiť úspešnosť formátov. Vďaka flexibilnému rozhodovaniu vo vedení vieme včas reagovať na to, čo sa deje na trhu a dokonca obrátiť situáciu vo svoj prospech.
Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?
1. Pád STV /RTVS/, ktorá sa nachádza v najhorších číslach vo svojej histórii. Napriek tejto situácii STV naďalej neefektívne investuje peniaze do komerčných programov, ktoré nedokážu byť konkurencieschopné. Strana kreditu verejnoprávnej televízie je veľmi znepokojujúca.
2. Uprednostnenie menej kvalitnej prevzatej tvorby (turecká telenovela) pred pôvodnou tvorbou v prime time, ktoré síce krátkodobo ovplyvnilo trh, ale v princípe išlo o nešťastné rozhodnutie. Začiatkom roku bola vážne ohrozená pôvodná TV tvorba, ktorá je neporovnateľne finačne náročnejšia ako nákup takéhoto akvizičného titulu.
V konečnom dôsledku tento krok potlačil do úzadia pôvodnú tvorbu samotného vysielateľa, ktorá mala potenciál stanici z dlhodobého hľadiska pomôcť. Táto situácia bola pre TV Joj zlomovou, lebo napriek krátkodobému tlaku sme situáciu ustáli a dnes sa ukazuje, že je výhodou investovať a podporovať slovenskú tvorbu, ako to už niekoľko rokov robíme, ktorá je nášmu publiku omnoho bližšia.
Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Ako sa na rok 2012 pripravujete a aký dopad môže maťštvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu na váš segment?
Ani uplynulé roky patrili medzi tie, ktoré nazývame krízové. Paradoxne, pre TV Joj boli najúspešnejšie v jej histórii. Aktuálnu situáciu na trhu dokážeme reflektovať a reagujeme na ňu rýchlo. Som presvedčená, že napriek ťažkej situácii si budeme vedieť poradiť. Našimi strategickými krokmi sú efektívne investície do tvorby a nákupu programu, zacielenie všetkých aktivít vrátane obchodu na strategickú skupinu 12-54 a vďaka digitalizácii podpora nášho brandu na celom území Slovenska.
Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011