Prémiové obsahové webstránky, doteraz pôsobiace spravidla iba v krajinách svojho pôvodu, uvoľňujú svoje fungovanie. Po Netflix či Spotify je ďalším známym webom v poradí, ktorý plánuje vykročiť za hranice USA, americké Hulu. Ešte pred koncom roka začne vysielať prémiové televízne seriály, šou a filmy v Japonsku.
Hulu o plánovanej expanzii informovalo na svojom blogu. Vstup do Ázie je v prvom rade technologický. Americká firma chce priniesť na trh riešenie videostreamingu a známy brand, ktorý by mohol na lokálnom trhu takéto aktivity zastrešiť. Hulu upozorňuje, že trh v Japonsku nie je nasýtený streamovaným prémiovým videocontentom napriek tomu, že krajina je silný producentom televíznej zábavy, ktorú by bolo možné vysielať aj cez internet.
Zdroj: Hulu.com
Či prinesie expanzia Hulu do zahraničia aj americký prémiový content, z úvodného vyhlásenia Hulu nie jasné. Videoserver uviedol, že ďalšie detaily týkajúce sa príchodu na Japonský trh upresní neskôr. O vysielaní programov amerických televízií v zahraničí sa na blogu nezmieňoval.
Hulu sľubovalo expanziu do zahraničia už od svojho štartu v roku 2007. Konkurenčný americký Netflix ho predbehol, od konca minulého roka je dostupný v susednej Kanade aj s pôvodnou programovou ponukou. Okrem toho plánuje vstúpiť aj na európsky a latinsko-americký trh.
Tento rok zas mimo svojho pôvodného pôsobiska expandoval švédsky hudobný server Spotify, ktorý rokoval o licenciách pre americký trh niekoľko rokov.