NBC chce estrádu s Neilom Patrickom Harrisom
Americká televízia NBC chystá obdobu britskej estrádnej šou Ant and Dec’s Saturday Night Takeaway, ktorú televízia IPT vysiela od roku 2002. NBC zatiaľ nehovorí o konkrétnom nasadení, vybrala si však už hostiteľa programu, ktorým bude populárny herec Neil Patrick Harris. Ten bol dosiaľ viac vidieť z obrazovky konkurenčnej CBS, kde hviezdil v sitcome How I Met Your Mother. Herec zároveň moderoval odovzdávanie cien Emmy Awards, ktoré takisto vysielala CBS, píše New York Times. NBC počíta s desiatimi časťami novej estrády.
Rusi chystajú ďalšie obmedzenia pre televíznu reklamu
V polovici novembra sa bude ruský parlament zaoberať návrhom zákona, ktorý by mohol upraviť, kedy televízie v krajine môžu vysielať reklamu. Podľa návrhu by platil zákaz prerušovania programov komerčnými brejkmi vo vybraných časových pásmach, uvádza BroadbandTVNews.com (via AKTR a Comnews). V pracovných dňoch by malo ísť o rozpätie medzi 19. a 23. hodinou, cez víkendy dokonca o pásmo medzi 11:00 a 23:00. Od januára budúceho roka vstúpi v Rusku do platnosti iný schválený zákon, ktorý reklamu úplne zakazuje káblovým a satelitným staniciam.
Geo prepúšťa
Nemecký populárno-vedecký magazín Geo z vydavateľstva Gruner+Jahr, ktorý v licencii vychádza aj na Slovensku, prepustí na domácom trhu 14 píšucich redaktorov. Nahradiť ich má sieť externistov. V hlavnom vydaní skončí šesť ľudí, v špeciáloch Geo Special a Geo Saison ďalších osem. Podľa Meedia.de sa v magazíne zrušia napríklad oddelenia pre titulku, infografiky, kartografiu a obrazovú techniku - tieto začnú dodávať tretie subjekty, ako to už je v príbuzných tituloch Geo Wissen a Geo Epoche. Jednotlivé činnosti sa majá v rámci titulov viac koordinovať a spojiť. Vydavateľstvo G+J prepúšťa plošne - v priebehu nasledujúcich troch rokov chce škrtnúť okolo 400 pozícií.
Guardian redizajnoval. Pre inzerentov
Americká verzia denníka The Guardian redizajnovala. Hlavný cieľ - okrem bannerových plôch lákať inzerentov aj na nasadenie branded contentu. „Ľudia k nám prichádzajú kvôli obsahu a my chceme vytvoriť platformu, kde sa marketéri vedia o svoj obsah podeliť,“ uviedol obchodný šéf Guardianu U.S. Carter Brokaw podľa servera AdAge.com. Stránka je responzívna a články nie sú zoradené (až na šport) podľa jednotlivých sektorov, ale spôsobu spracovania - aktuality sú združené na jednom mieste, dlhšie články na druhom. Inzerenti majú mať možnosť si tieto zóny vyhradiť pre svoju reklamu.
Ako USA Today zvýšil predaj takmer o polovicu
Napriek všeobecným trendom na trhu s tlačou najpredávanejší celoštátny denník v Spojených štátoch USA Today dokázal opak - medziročne si polepšil o 44 percent na priemerný predaj 4,1 milióna kusov (print + digitál) za uplynulých 12 mesiacov k septembru 2014. Ako analyzuje Digiday.com, denníku sa to podarilo novou „motýľou“ stratégiou. Obsah pod značkou USA Today sa začal distribuovať do 81 lokálnych denníkov materského vydavateľstva Gannett. Bez tejto stratégie by predaj USA Today klesol z 2,9 na 2,5 milióna printových aj digitálnych vydaní. V septembri bol druhým najpredávanejším titulom v krajine Wall Street Journal (2,3 mil. kusov), na treťom New York Times (2,1 mil. kusov, z toho 640-tisíc bolo iba printových).
Najlepšie stránky webov s chybovým hlásením
Portál Digiday.com sa pozrel to, ako vybrané weby nadizajnovali svoju stránku ohlasujúcu typickú chybu 404, teda obsah nenájdený na stránke – zväčša po zadaní nesprávnej adresy či kliknutí na medzičasom nefunkčný odkaz. Mnohí k vzhľadu stránky pristúpili so značnou kreativitou, a tak sa na používateľa občas nečakane vyrúti Kanya West, pohľad prekvapenej mačičky či gifko s nešikovným futbalistom. Alebo ilustrácia myši v bludisku, ktorú používa New York Times. Celý výber Digiday.
Opatrne pozitívne predpovede pre britskú tlač
Britskú tlač čakajú v budúcom roku o čosi lepšie časy. Brandžová asociácia WARC očakáva pre tento rok stabilný vývoj reklamných tržieb a v budúcom roku jednopercentný rast na celkovo 1,42 miliardy libier v prípade novín. Pri časopisoch by sa mal zastaviť pokles. Server The Media Briefing však upozorňuje, že WARC bol optimistický už aj v minulosti a následne kontinuálne zhoršoval svoje prognózy - ešte na jar predvídal pre printy rast pre rok 2014, čo však nakoniec neplatí. Okresať musel aj predpoveď online tržieb denníkov - z 24,6 percenta na 15,4 percenta pre tento rok.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)