Pohľad na Russia Today zvnútra

O zaujatosti spravodajskej televízie Russia Today (RT) informujú weby po celom svete. Rovnako tak sa venovali odchodom novinárov, ktorí sa odmietli stotožniť so spôsobom, akým televízia informovala o ruskej anexii Krymu a páde lietadla na Ukrajine. Aká je však RT naozaj, kto v nej pracuje a ako funguje? Mashable vyslal svojho videoredaktora Evana Engela priamo do Moskvy, aby sa na ruskú televíziu pozrel osobne zvnútra.

Time Warner zvýšil tržby vďaka HBO

Americkej mediálnej spoločnosti Time Warner v druhom štvrťroku vzrástli tržby o tri percentá na 6,8 miliardy dolárov. K lepšiemu výsledku jej pomohol zisk z platenej televíznej služby HBO a vysielacej divízie Turner Broadcasting System, uviedla ČTK. Čistý zisk z bežnej činnosti firmy za tri mesiace do konca júna stúpol na 843 miliónov dolárov z 698 miliónov pred rokom. Prevádzkový zisk vzrástol o 13 percent na 1,6 miliardy dolárov. Time Warner zo svojej organizačnej štruktúry v druhom štvrťroku oddelil vydavateľskú činnosť do samostatnej firmy Time. Time Warner vlastní takmer polovičný podiel aj vo vlastníkovi Markízy, spoločnosti CME.

Porno opúšťa svoj domov

Produkcia pornofilmov v losangeleskom okrese od konca roku 2012 klesla o takmer 90 percent. Dôvodom je v tom čase prijatý zákon, podľa ktorého musia herci v snímkach pre dospelých povinne nosiť kondómy. Kým v roku 2012 bolo v Los Angeles County vydaných niekoľko stoviek povolení na nakrúcanie pornosnímok, vlani už išlo len o 40 produkcií a tento rok vydali len 20 povolení, píše L.A. Times. Filmári potvrdili, že na zákon reagovali odchodom z tradičnej kalifornskej kolísky tejto odnože zábavného televízneho priemyslu a filmy nakrúcajú v iných amerických štátoch, ale aj vo východnej Európe. Producenti argumentujú, že o porno, kde herci majú prezervatív, je medzi divákmi oveľa menší záujem. Zákon v Los Angeles County prešiel po iniciatíve aktivistov bojujúcich proti aidsu, ktorí chceli účinkujújich ochrániť pred pohlavne prenosnými chorobami.

Web a nápady, ktorého ho zmenili

Web Fastcodesign.com vytiahol z knižky Jima Boultona 100 nápadov, ktoré zmenili web, deväť. Emotikony, GIFy ani vizuálne atraktívne používateľské prostredie neboli kedysi samozrejmosťou, dnes je internet oveľa ďalej. Je to miesto, ktoré sa muselo „skrášliť“ aj sfunkčniť, aby dokázalo osloviť a slúžiť toľkým masám, ktoré dnes na ňom trávia hodiny denne. Pozrite si prelomové míľniky vo vývoji webu.

V Británii zakázali príliš nezdravú reklamu

Britskému regulátorovi ASA sa nepozdávala reklama firmy Morrisons na jej hamburgery. V spote príde dievčatko domov zo školy a od mamy dostáva na zahnanie hladu hamburger – mäso v žemli so zeleninou. Paradajky, šalát a cibuľu však malá stravníčka ihneď spod žemle vyhodí, aby si vychutnala kvalitnú hovädzinu. ASA dostala 11 sťažností od divákov, podľa ktorých spot propaguje nezdravé stravovanie. Regulátor sa s názorom stotožnil, podľa ASA navyše dievčatko šalát odstránilo „bezohľadným spôsobom“, ktorý naznačuje, že sa ho jesť nechystalo ani neskôr. ASA konštatovala, že reklama podporuje nezdravý životný štýl a zlé stravovacie návyky s preferovaním hamburgeru miesto zeleniny. V tejto podobe ho tak regulátor zakázal vysielať,“ uvádza The Guardian.

Bulvár dal nádej milovníkom klasiky Wetten, dass…?

Nemecký bulvárny plátok Bunte v stredu prišiel so „zaručenou“ informáciou, že verejnoprávna ZDF plánuje vrátiť na obrazovku svoju dlhoročnú šou Wetten, dass...? s jej najpopulárnejším a najdlhšie slúžiacim moderátorom Thomasom Gottschalkom. Legendárna zábavná šou sa podľa článku mala obnoviť v roku 2016 so štyrmi vydaniami ročne. ZDF informáciu dementovala s tým, že nič podobné neplánuje, čo potvrdil pre Dwdl.de aj samotný T. Gottschalk. Wetten, dass...? čakajú na jeseň tohto roka ešte tri posledné vydania, no potom šou po 33 rokoch na obraze zrejme definitívne odíde do televíznej histórie.

Návod z BBC, ako na longform

Editor spravodajského portálu BBC Giles Wilson rozprával na workshope organizovanom webom Journalism.co.uk, ako na webe pristupovať k takzvanej longform žurnalistike, teda dlhším, najmä publicistickým článkom. Hoci sa predpokladalo, že dlhé texty budú prvou obeťou digitálnej doby pri klesajúcich príjmoch printov z reklamy a pri raste sociálnych médií, takzvaná „dlhá“ žurnalistika sa však vracia, a to aj na webe - v modernom šate. Vyžaduje však nový prístup a sprostredkovanie zážitku čitateľovi.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)