Vyvrcholenie šiesteho zápasu našej reprezentácie v základnej skupine sledovalo celkovo 1,141 milióna divákov v univerzálnej cieľovke 12+, čo je doterajšie maximum v rámci prenosov z tohtoročných, ale aj vlaňajších MS.
Minulý rok dosiahla ratingový top druhá tretina zápasu Slovenska s Ruskom v základnej skupine, ktorú vtedy videlo 1 129 000 divákov starších ako 12 rokov.
Tretia tretina zápasu s Talianmi mala podiel 52,1 percenta, v komerčnej cieľovke 12 – 54 bol ešte vyšší – 57,7 percenta.
Celý duel sa udržal nad miliónovou hranicou – v priemere ho videlo 1,037 milióna divákov starších ako 12 rokov. Priemerný share dosiahol 48,9 percenta.
V sobotu vysielala Jednotka sedem najsledovanejších programov dňa – okrem troch tretín hokeja aj tri hokejové štúdiá a spravodajskú reláciu Góly – body – sekundy v prestávke zápasu.
O čosi nižšie čísla zaznamenal RTVS v piatok pri súboji Slovákov so Švédmi. V tomto prípade bola najsledovanejšia druhá tretina, ktorú sledovalo 985-tisíc divákov. V priemere celý zápas videlo 940-tisíc ľudí, trhový podiel bol na úrovni 43,8 percenta. V 12 – 54 atakoval hranicu 50 percent (49,9 %).
Sledovanosť víkendových zápasov Slovenska na MS | |||
Dátum | Program | Rtg/12+ (tis.) | Shr/12+ (%) |
16. 5. 2014 | Slovensko - Švédsko (2. tretina) | 985 | 44,3 |
16. 5. 2014 | Slovensko - Švédsko (3. tretina) | 945 | 43,5 |
16. 5. 2014 | Slovensko - Švédsko (1. tretina) | 899 | 43,5 |
17. 5. 2014 | Slovensko - Taliansko (3. tretina) | 1 141 | 52,1 |
17. 5. 2014 | Slovensko - Taliansko (2. tretina) | 1,067 | 49,2 |
17. 5. 2014 | Slovensko - Taliansko (1. tretina) | 873 | 44,1 |
Jednotke patril vďaka hokeju piatkový aj sobotný prime-time. V predchádzajúcom týždni, keď prvý kanál RTVS odvysielal celkovo štyri zápasy slovenskej reprezentácie, bola Jednotka trhovou trojkou s podielom 13,4 percenta v 12+. Hokej posunul aj Dvojku – tá bola v uplynulom týždni s priemerným podielom 6 percent trhovou štvorkou.
V nedeľu si pozíciu najsledovanejšieho programu obhájili Televízne noviny Markízy, ktoré mali celkovo 740-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke išlo o 390-tisíc divákov a share 35,8 percenta.
Aj zvyšok večera patril Markíze, ktorá si líderstvo udržala s filmom RED: Vo výslužbe a extrémne nebezpeční. Snímka mala v 12 – 54 podiel 26,7 percenta, sledovalo ju 343-tisíc mladších divákov.
Spevácka súťaž X Factor na Joj zaostala, druhý živý prenos si zaplo 238-tisíc divákov v 12 – 54. Share licencovaného formátu v komerčnej cieľovke dosiahol 18,3 percenta, čo je najmenej z doteraz odvysielaných častí. „Na svedomí“ to mal opäť aj hokej – tretiu tretinu duelu Česko – Nórsko na Dvojke sledovalo po 21:20 v komerčnej cieľovke 229-tisíc divákov, 376-tisíc celkovo. Dvojka mala v tom čase podiel 16,7 percenta v oboch hlavných cieľových skupinách.
Nadštandardne sa v nedeľu večer darilo aj stanici Doma, ktorá ponúkla film Ľadové ostrie 2: Cesta ku sláve. V 12 – 54 zaujal 7,2 percenta divákov, čím sa Doma dostala aj pred Jednotku, kde mal v tom čase prvý diel talianskej drámy K2 podiel 4,9 percenta.