Aktuálna televízna sezóna Let's Dance veľmi nepraje. Po veľkofilme Bathory či akčných filmoch na TV Joj včera Markíze nedovolilo zažiariť úvodné vystúpenie slovenskej reprezentácie na hokejových majstrovstvách sveta v Nemecku.

Zápas Slovensko - Rusko si na Jednotke v cieľovej skupine 12-54 podľa informácií Mediálne.sk pozrelo priemerne 35,5 % divákov. Tanečnej šou konkuroval takmer tri hodiny s výnimkou záverečných asi tridsiatich minút a jej trhový podiel stiahol na doposiaľ najnižšiu hodnotu 31,9 %. Markízu však nepostihol tak výrazný divácky odliv ako TV Joj, ktorej film Posledný škótsky kráľ prepadol s podielom 12,4 %.

Hokej Slovensko - Rusko v cieľovke 12-54 porazil Let's Dance

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sa celebritným tancom darilo lepšie. S podielom 37,9 % a 748-tisíc divákmi si udržali trhové prvenstvo. Avšak sledovanosť kulminovala až v polhodine po skončení hokeja, čo pomohlo celkovým číslam.

Zápas vďaka prevažujúcemu mladšiemu a mužskému divákovi klesol na priemer 32,9 %, čo predstavuje približne 703-tisíc divákov. Štandardní diváci nedeľných akčných filmov na Joj uprednostnili hokej, napriek snahe o širší divácky záber s drámou zaujal titul Posledný škótsky kráľ iba 10,8 % divákov, teda približne 228-tisíc.

Markíza v tlačovej správe priznala, že včera večer sa väčšina mužov venovala hokejovému zápasu, ale pochválila sa, že ženy si tanečnú šou ujsť nenechali. Pre ženy v cieľovej skupine 12-54 malo byť Let's Dance najsledovanejšou reláciou dňa s podielom 39,7 %.

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, PMT, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 17:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.

Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.