Tretiu tretinu a predĺženie napínavého zápasu sledovalo po 17:55 na Jednotke 1 388 000 divákov, čo televízii prinieslo trhový podiel 63,5 percenta. V 12 – 54 išlo o 907-tisíc divákov a ešte vyšší share 69,4 percenta.
Hoci išlo „len“ o zápolenie v rámci základnej skupiny MS, ratingovo sa záverečná fáza duelu doťahovala na sledovanosť semifinále Slovensko – Česko z roku 2012. Postup slovenských hokejistov do boja o zlata vtedy videlo 1 453 000 divákov.
Najsledovanejšie programy od roku 2012 v univerzálnej cieľovke | |||
Dátum | Program | Rtg/12+ (tis.) | Shr/12+ (%) |
20. 5. 2012 | Finále MS: Slovensko - Rusko (2. tretina) | 1 788 | 72,7 |
20. 5. 2012 | Finále MS: Slovensko - Rusko (3. tretina) | 1 640 | 68 |
20. 5. 2012 | Finále MS: Slovensko - Rusko (1. tretina) | 1 519 | 69,7 |
19. 5. 2012 | Semifinále MS: Slovensko - Česko (3. tretina) | 1 453 | 77,6 |
3. 5. 2015 | Slovensko - Bielorusko (3. tretina) | 1 388 | 63,5 |
Takmer 1,4 milióna ľudí sledujúcich výhru nad Bielorusmi prekonalo všetky prenosy Markízy z vlaňajšej olympiády v Soči, ale aj sledovanosť duelov Slovenska v rámci predchádzajúcich MS v roku 2013 a 2014.
Druhú tretinu zápasu Slovákov s Bielorusmi videlo 1 263 000 divákov (62,8 %), prvú 1 065 000 (58,2 %). V komerčnej cieľovke mala druhá tretina 831-tisícové publikum (68,3 %), prvé dejstvo so začiatkom o 16:15 si nenechalo ujsť 688-tisíc mladších divákov (62,9 %).
Ratingový rekord v ére peoplemetrov drží z hokejových prenosov spomínaný finálový zápas Slovensko – Rusko z mája 2012, ktorý počas druhej tretiny sledovalo 1 788 000 divákov. Celkovým kráľom rebríčka je doteraz finále šou Slovensko hľadá Superstar z roku 2005, ktoré videlo 1 832 000 divákov starších ako 12 rokov.
V nedeľnom prime-time mala po 20:30 navrch medzi slovenskými stanicami Joj s filmom Marley a ja, ktorý pozeralo 257-tisíc divákov (23,1 %). Snímku Ghost Rider 2 na Markíze uprednostnilo 220-tisíc mladších divákov (18,1 %). V 12+ si Joj zaplo 370-tisíc ľudí (19,7 %), Markízu 296-tisíc (14,2 %).
Aj v sobotu obsadili vrchné priečky medzi najsledovanejšími programami dňa jednotlivé časti hokejového prenosu z MS. Úvodné vystúpenie Slovákov proti Dánom malo takisto najviac divákov v závere duelu, ktorý sa končil až rozstrelom v nájazdoch. Výhru našich sledovalo 1 128 000 divákov pri podiele 68,3 percenta.
V 12 – 54 sa trhový podiel tejto časti prenosu dostal nad 70-percentnú hranicu (70,7 %). Hokej v tom čase sledovalo 747-tisíc mladších divákov.
Sledovanosť hokejových duelov Slovenska na MS 2015 | |||||
Dátum | Program | Rtg/12 - 54 (tis.) | Shr/12 - 54 (%) | Rtg/12+ (tis.) | Shr/12+ (%) |
3. 5. 2015 | Slovensko - Bielorusko (3. tretina) | 907 | 69,4 | 1 388 | 63,5 |
3. 5. 2015 | Slovensko - Bielorusko (2. tretina) | 831 | 68,3 | 1 263 | 62,8 |
3. 5. 2015 | Slovensko - Bielorusko (1. tretina) | 688 | 62,9 | 1 065 | 58,2 |
2. 5. 2015 | Slovensko - Dánsko (3. tretina) | 747 | 70,7 | 1 128 | 68,3 |
2. 5. 2015 | Slovensko - Dánsko (2. tretina) | 690 | 69,5 | 1 030 | 67,3 |
2. 5. 2015 | Slovensko - Dánsko (1. tretina) | 573 | 64,6 | 872 | 63,5 |
Hokejové MS ovládli v sobotu aj prime-time, najviac divákov mala Dvojka so zápasom Česka proti Lotyšsku. Druhá tretina duelu so začiatkom o 21:00 zaujala 272-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (23,3 %) a 419-tisíc celkovo (20,2 %).
Markíza mala po 20:30 s filmom Chlap na roztrhanie priazeň 188-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (16,7 %) a 246-tisíc u publika nad 12 rokov (12,5 %). Joj sa darilo o niečo viac so snímkou Mythica: Hľadanie hrdinov, tá zaujala 195-tisíc mladších divákov (17,3 %) a 274-tisíc v 12+ (13,9 %).
Hokej do tretice narušil bežné rozloženie síl televízií aj v piatok, keď Jednotka namiesto kvízu Čo ja viem večer vysielala zápas Česko – Švédsko. Tretiu tretinu spolu s predĺžením a nájazdmi sledovalo 340-tisíc mladších divákov (31,1 %), vďaka čomu išlo v komerčnej cieľovke o najsledovanejší program dňa.
V 12+ tento titul patril Búrlivému vínu na Markíze s 570-tisíc divákmi (26,8 %). Vyvrcholenie hokejového prenosu po 21:50 uprednostnilo 542-tisíc ľudí (30,1 %).
V komerčnej cieľovke mala Markíza so seriálom 232-tisíc divákov (19,2 %). Film Doba ľadová 3 na Joj si zvolilo 176-tisíc mladších divákov (14,8 %) a 216-tisíc v 12+ (10,6 %).