Letné obdobie (26. až 34. týždeň) si slovenský televízny líder Markíza a jeho druhý kanál Doma pochvaľuje: "Dokopy mali stanice CME celodenný podiel počas leta 34,6 % (medziročne + 3,5 %), čo je historicky tretie najlepšie leto," uvádza PR oddelenie výsledky v 12-54. V prime-time to bolo ešte viac: spolu 36,5 %, teda medziročný nárast o 5,5 bodu a historicky druhý najlepší výsledok počas leta. "Tieto hodnoty sú o to viac potešujúce v dôsledku zvýšenej konkurencie na verejnoprávnej televízii, ktorá vysielala do 11. júla MS vo futbale," tlmočí postoj Markízy a Doma PR manažérka Miroslava Labašová.
Sama Markíza dosiahla podľa PR oddelenia celodenný podiel 32 % v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54, čo je 0,9-bodový nárast oproti letu 2009. V prime-time mala 34,5 %(+ 3,5 % oproti letu 2009). Doma mala celodenne v 12-54 share 2,6 % a v prime-time 2,1 %. U žien 12-54, na ktoré nastavuje svoju programovú štruktúru, to bolo 3,5 % celodenne a 2,1 % v prime-time. Medziročne nemôže porovnávať, keďže pred rokom ešte nevysielala.
Najsledovanejším letným programom Markízy podľa počtu divákov v 12+ i 12-54 sa stali Televízne noviny z 25. júla. Pozeralo ich dokopy 858-tisíc divákov (share 48,7 %), z toho 475-tisíc malo do 54 rokov (share 47,3 %). V reklamne dôležitej cieľovke sa druhým najsledovanejším programom leta stal film Pán Včielka (463-tisíc/46,5 %). Bol jedným z highlightov stanice s početným promom.
Top 10 filmov Markízy od 28. júna do 28. augusta 2010
(zoradené podľa počtu divákov v 12-54)
poradie - titul - počet divákov/share v 12-54 - počet divákov/share v 12+
1. Pán Včielka - pondelok 9. 8., 20:12 až 21:48 - 463-tisíc/46,5 % - 561-tisíc/33,4 %
2. Dávno stratený syn - utorok 6. 7., 20:13 až 21:54 - 419-tisíc/37,1 %/664-tisíc/35,5 %
3. Stormbreaker - nedeľa 15. 8., 20:09 až 21:50 - 414-tisíc/40,3 % - 562-tisíc/32,6 %
4. Tajomstvo stratenej archy - nedeľa 8. 8., 20:09 až 21:50 - 398-tisíc/ 38,7 % - 543-tisíc/32,1 %
5. Žraloky útočia - štvrtok 22. 7., 20:12 až 21:53 - 392-tisíc/46,7 % - 572-tisíc/40,3 %
6. Vulkán: Svet v ohrození - nedeľa 18. 7., 20:09 až 22:01 - 386-tisíc/37,2 % - 526-tisíc/31,2 %
7. Po západe slnka - pondelok 26. 7., 20:12 až 21:57 - 383-tisíc/39,9 % - 521-tisíc/33 %
8. Dosť! - utorok 29. 6., 20:16 až 22:29 - 366-tisíc/36,5 % - 564-tisíc//34,5 %
9. Len trošku šťastia - streda 28. 7., 20:12 až 22:11 - 354-tisíc/34,7 % - 456-tisíc/27,3 %
10. Smrtiace medové týždne - utorok 24. 8., 20:14 až 21:57 - 351-tisíc/35,6 % - 583-tisíc/34,6 %
Top 10 seriálov Markízy od 28. júna do 28. augusta 2010
(zoradené podľa počtu divákov v 12-54)
poradie - titul - počet divákov/share v 12-54 - počet divákov/share v 12+
1. NCIS - Námorný vyšetrovací úrad VII. - štvrtok 22. 7., 21:53 až 22:51 - 345-tisíc/41,4 % - 483-tisíc/39,4 %
2. NCIS - Námorný vyšetrovací úrad VII. - štvrtok 29. 7., 21:51 až 22:47 - 320-tisíc/39,2 % - 419-tisíc/33,6 %
3. NCIS - Námorný vyšetrovací úrad VII. - štvrtok 8. 7., 21:56 až 22:54 - 310-tisíc/34,9 % - 426-tisíc/32 %
4. Mentalista I. - utorok 6. 7., 21:54 až 22:52 - 292-tisíc/29,9 % - 422-tisíc/28,2 %
5. NCIS - Námorný vyšetrovací úrad VII. - štvrtok 12. 8., 22:00 až 22:58 - 286-tisíc/38,1 % - 411-tisíc/411-tisíc/36,4 %
6. Mentalista I. - utorok 20. 7., 21:53 až 22:50 - 278-tisíc/33,7 % - 415-tisíc/33,7 %
7. Mentalista I. - utorok 29.6., 22:29 až 23:26 - 271-tisíc/36,7 % - 393-tisíc/36,4 %
8. Mentalista I. - utorok 13. 7., 21:52 až 22:50 - 271-tisíc/33,1 % - 386-tisíc/30,3 %
9. Mentalista I. - utorok 3. 8., 21:51 až 22:49 - 271-tisíc/33 % - 404-tisíc/32,6 %
10. NCIS - Námorný vyšetrovací úrad VII. - štvrtok 1. 7., 21:51 až 22:49 - 262-tisíc/33 % - 387-tisíc/32,2 %
Doma hodnotí svoje programy podľa parametra ženy 12-54 a v tejto cieľovke jej najviac diváčok, presne 36-tisíc, priniesol film Sila lásky vysielaný v nedeľu 1. augusta v prime-time (share 7,7 %). Darilo sa mu aj v ďalších cieľovkách: u žien 12-34 mal share 9,4 %, u žien 35-54 6,6 %, v cieľovke ľudí 12-54 dosiahol 5,4 % a v najširšej 12+ 4,9 %.
Top 10 programov Doma od 28. júna do 28. augusta 2010
(zoradené podľa počtu divákov v skupine ženy 12-54)
poradie - titul - počet divákov/share ženy 12-54 - počet divákov/share v 12+
1. Sila lásky - nedeľa 1. 8., 20:00 až 21:55 - 36-tisíc/7,1 % - 80-tisíc/4,9 %
2. Ničivé plamene lásky - pondelok 5. 7., 20:00 až 21:54 - 36-tisíc/6,7 % - 74-tisíc/4,4 %
3. Ničivé plamene lásky - pondelok 5. 7., 21:54 až 23:52 - 35-tisíc/9,4 % - 81-tisíc/7,7 %
4. Pravá láska - piatok 27. 8., 20:59 až 22:39 - 29-tisíc/5,9 % - 74-tisíc/5 %
5. Materinský inštinkt - nedeľa 1. 8., 21:55 až 23:32 - 27-tisíc/6,6 % - 57-tisíc/4,3 %
6. Legenda o vášni - sobota 28. 8., 20:00 až 22:28 - 26-tisíc/5,6 % - 67-tisíc/4,3 %
7. Nespútaný anjel - utorok 17. 8., 20:00 až 20:55 - 26-tisíc/4,8 % - 65-tisíc/3,8 %
8. La Tormenta: Pokušenie lásky - piatok 30. 7., 16:58 až 18:02 - 26-tisíc/9,1 % - 42-tisíc/4,9 %
9. La Tormenta: Pokušenie lásky - streda 28. 7., 16:58 až 18:02 - 25-tisíc/8 % - 42-tisíc/4,6 %
10. Nespútaný anjel - piatok 27. 8., 20:00 až 20:59 - 25-tisíc/4,7 - 61-tisíc/3,7 %
Slovenská televízia letné úspechy či neúspechy svojich kanálov Jednotka, Dvojka a Trojka nezhodnotila. Takisto ani Joj sa nevyjadrila k Joj a Joj Plus.
Z hľadiska výkonov v skupine 12+ si všetky tri najväčšie stanice Markíza, Joj a Jednotka medziročne pohoršili. Leto prialo kanálu Joj Plus, ktorý za rok narástol o 0,4 percentného bodu, a tiež spravodajskej Ta3 – tej chýbali iba dve desatiny bodu, aby dobehla Dvojku STV. Joj Plus si v lete pripísala aj rekord: v 32. týždni dosiahla najlepší týždenný share vo svojej histórii 4,3 % Silnejšia než počas sezóny bola v lete i televízia Doma.
Podiely v lete 2010 vs. leto 2009
Markíza 28,8 % (- 0,8)
Joj 19,0 % (- 0,4)
Jednotka 13,7 % (- 1,2)
Joj Plus 3,6 % (+ 0,4)
Dvojka 2,9 % (- 1,1)
Ta3 2,7 % (+ 0,7)
Doma 2,6 (-)
Trojka 1,2 % (+ 0,1)
Podiely v lete 2010 vs. priemer sezóny 2009/2010
Markíza 28,8 % (- 1,3)
Joj 19,0 % (- 1,3)
Jednotka 13,7 % (- 0,6)
Joj Plus 3,6 % (+ 0,5)
Dvojka 2,9 % (- 0,1)
Ta3 2,7 % (+ 0,8)
Doma 2,6 (+ 0,4)
Trojka 1,2 % (- 0,4)

Leto pred rokom:
- Prázdniny uškodili Markíze. Joj a Jednotka ich zvládli priemerne (prehľad letnej sledovanosti)
- Televízie o lete: Markízu potešilo Teleráno, Jojku medziročný rast. STV chcela lacné letné projekty
Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, PMT, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.
Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 17:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, Joj, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.