Udalosť týždňa
Deti v chudobných krajinách, podpora výskumu rakoviny, postihnutí občania... či predsa len Slovenský syndikát novinárov? Ťažká to voľba takto krátko pred Vianocami. Krachujúci SSN, združenie publicistov, od ktorých ste vo väčšine prípadov s najväčšou pravdepodobnosťou nikdy nič nečítali (a.k.a. chlebíčkari), zvažuje vyhlásenie verejnej zbierky na svoju záchranu.
Syndikát si už musel požičať 200-tisíc eur, založil dve rekreačné chaty a prenajal chatu v Modre. A aj dosiaľ vraj ratoval situáciu rozpredajom svojho majetku.
Spomedzi aktívnych novinárov väčšina v syndikáte nie je (=neplatí členské) a teda nemôže využívať také benefity ako zľavu desať percent v reštaurácii Pulitzer alebo 20-percentnú zľavu v Pinkie centre na kaderníctvo, kozmetika, masáže či formovanie postavy.
Ak teda chcete spraviť na Vianoce dobrý skutok, nemrhajte peniaze na škaredé Unicef pohľadníce, pomôžte syndikátu.
V skratke
- Rozruch okolo Mariana Kotlebu síce po pár dňoch odznel, no krátko po voľbách do VÚC bolo zaujímavé pozorovať, ako budú extrémistického politika pokrývať spravodajské médiá. Principiálny postoj zaujala Pravda, ktorá mu dala najmenší priestor, bez akéhokoľvek rozhovoru.
„Šírenie rasovej neznášanlivosti, nenávisti k ľuďom, extrémizmus vo všetkých podobách, sú neprijateľné,“ uviedla šéfredaktorka Pravdy Nora Slišková. Nám sa takáto principiálnosť páči, o to viac, že textové médiá stále majú slobodu takýto postoj zaujať, bez zásahu štátnej regulácie.
Škoda, že Pravda už nie je taká principiálna pri dávaní priestoru napríklad predsedovi Smeru-SD Robertovi Ficovi (v denníku mal len nedávno krásne bezvýznamný rozhovor), ktorý chrlí podobné antimenšinové perly, ako ľudia ktorí majú v denníku tabu.
- Aj obchodný riaditeľ v televízii Markíza bude po „Ramba Zamba“ v CME Rakúšan. Do manažmentu šéfa Matthiasa Setteleho nastúpi Florian Skala. Je zábavné, ako v brandži off-record padajú na adresu zahraničných nováčikov-manažérov často posmešky a slová dešpektu. Musí to byť ťažké, ak sa po dlhých rokoch pretnú dlhoročné kamarátšafty a hrozí, že tentokrát pôjde naozaj iba o biznis...
- Andrej Babiš opäť rozšíril svoje impérium. Tento týždeň skupina Agrofert oznámila zámer kúpiť najväčšiu českú rozhlasovú stanicu Impuls. Sám A. Babiš, sa od kúpy dištancoval s tým, že ide o aktivitu Agrofertu. Miliardár, ktorý vstúpil do veľkej politiky, zrejme nemá chuť na ďalšiu sériu faux-pas ako po kúpe vydavateľstva Mafra a tak sa obchody ani nekomentuje. Medzičasom kúpené printové médiá ďalej opúšťajú známe mená. Bude zaujímavé pozorovať, či, kedy a v akej miere začne nová mediálna skupina tlačiť na mozgy svojich konzumentov.
- Nemecký bulvár je etický! Teda aspoň pokiaľ ide o priznávanie zdroja. V krajine vyhlásili top titulku v spravodajských médiách za uplynulý rok. Vyhral to Bild s headlinom Yes, we scan! s odkazom na predvolebné heslo Baracka Obamu a škandály so „scanovaním“ pospolitého ľudu. Denník si však titulok len požičal z internetov od neznámeho autora. A pýšiť sa cudzím perím preto nechcel.
- Súťaž efektivity v reklame pozná svojho víťaza. Zlatú cenu získala digitálna kampaň agentúry Istropolitana Ogilvy - Sagan Parking on Citroën. Zaujímavejšie ako výsledky bol následný „bitch fight“ v súvislosti s vyhlásením Agentúry roka, ktorou sa stala agentúra Jandl.
Tip pre reklamnú brandžu – ak chcete naozaj nezávislú objektívnu súťaž, napíšte nám do TRENDU, poisťovne, banky či manažéri si naše ocenenia naozaj vážia.
Reklama - neprepínať
Vcelku vydarená kampaň .týždňa na predaj predplatného vyvrcholila vcelku prestrelene – „zneužitím“ titulky magazínu na nábor abonentov. Prestrelenie bolo o to prestrelenejšie, že už aj týždeň predtým časopis promoval na obálke knižku. To pôsobí, akoby .týždňu došli dostatočne zaujímavé témy... alebo akékoľvek zábrany a vkus.