Streda, 20:15. Štedrý večer ovládla RTL s reprízovým dobrodružným filmom Flynn Carsen: Honba za kopijou osudu (The Librarian: Quest for the Spear, share 20,5 %). Ako silná dvojka ju ohrozovala ProSieben s 11-oscarovým Titanicom (18,4 %). Katastrofický film zabezpečil uspokojivý podiel takmer do polnoci.
Inokedy trhová trojka Sat.1 naservírovala vojnovú drámu nominovanú na Oscara Šťastné a Veselé (Joyeux Noël, 6,3 %), ale skončila ako prepadák večera. Predbehla ju Vox s komédiou Všade samé zvončeky (Jingle All the Way, 8,8 %).
O spokojnosti nemôže hovoriť kabel eins a nevýkonné Pinocchiove dobrodružstvá (The Adventures of Pinocchio, 4,5 %). V skupine 18 – 49 sklamali tiež verejnoprávne ZDF s hudobnou šou Vianoce s Marianne a Michaelom (Weihnachten mit Marianne und Michael, 5,2 %) a ARD so švédskym filmom Ako v nebi (Så som i himmelen, 3,9 %), ktorý má na konte nomináciu na Oscara.
Na Dobu ľadová 2 sa v nemeckých kinách predalo vyše 8,5 miliónov lístkov. Rovnaký počet ľudí starších ako tri roky si ju pozrelo na RTL. V inzertne dôležitej skupine 14 – 49 dosiahla takisto výborný výsledok vyše 5 miliónov.
Štvrtok, 20:15. Nemecká premiéra animáku Doba ľadová 2 (Ice Age: The Meltdown) vyniesla RTL rekordný share 41,5 % Portál dwdl.de vyrátal, že bol tretím najúspešnejším filmom roka 2008. Mal o deväť bodov lepší trhový podiel ako prvá časť.
V tvrdej konkurencii neprepadla jedine ProSieben s Gladiátorom (Gladiator, 14,0 %). Ďalšie programy sa pohybovali od podpriemeru (Sat.1 – Vianoce naruby / Christmas with the Kranks – 9,5 %, ARD – Pilawov veľký rozprávkový kvíz / Pilawas großes Märchenquiz – 6,7 %, Vox – Zoznámte sa, Joe Black / Meet Joe Black – 6,5 %) až po katastrofálne prepady (RTL II – Fantóm opery / The Phantom of the Opera – 3,9 %, kabel eins – Otto - Der Film – 3,0 %).
Osobitnou kapitolou je ZDF, ktorá vysielala ďalší film zo série Rosamunde Pilcher. V skupine 14- až 49-ročných nezaujal (5,3 %), ale s pomocou starších divákov obhájil aspoň v reklamne nezaujímavej skupine 3+ druhé miesto (15,1 %).
Sobota, 20:15. ProSieben opäť stavila na seriál, úspešný na celom svete. Podobne ako prvá séria v júni, aj štart druhej série Tudorovcov (The Tudors) však vyrobil iba slabých 9,2 %. Keďže stanica ponúka seriál ako štyri dlhšie časti, takýto výkon sa s ňou tiahol takmer do 23. hodiny. Podiel viny má RTL, ktorá konkurovala free-TV premiérou rozprávky Asterix a Vikingovia (Astérix et les Vikings, 24,8 %). Výnimočne silná v skupine 14 – 49 bola aj ARD s koncoročným kvízom (2008 – Das Quiz, 13,3 %).
Nemecko: Top 10 – 22. až 28. decembra
relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14 – 49 (v %)
1. Doba ľadová 2 (Ice Age: The Meltdown) - RTL - štvrtok, 20:14 - 5,27 mil./41,5 %
2. Kúzelná opatrovateľka (Nanny McPhee) - RTL - nedeľa, 20:15 - 4,45 mil./30,3 %
3. Asterix a Vikingovia (Astérix et les Vikings) - RTL - sobota, 20:15 - 2,96 mil./24,8 %
4. Zajtrajšok nikdy nezomiera (Tomorrow Never Dies) - ZDF - pondelok, 20:15 - 2,39 mil./18,0 %
4. Medzi štyrmi stenami špeciál (Einsatz in 4 Wänden-Spezial - Das Bauernhaus) - RTL - pondelok, 21:14 - 2,39 mil./17,5 %
6. Dr. House (House M.D.) - RTL - utorok, 21:15 - 2,36 mil./17,6 %
7. Farmár hľadá ženu (Bauer sucht Frau) - RTL - pondelok, 20:15 - 2,30 mil./17,9 %
8. Pán prsteňov: Dve veže (The Lord of the Rings: The Two Towers) - RTL - piatok, 20:15 - 2,24 mil./18,6 %
9. Miesto činu (Tatort: Der tote Chinese) - ARD - nedeľa, 20:15 - 2,23 mil./15,1 %
10. Prežiť Vianoce (Surviving Christmas) - Sat.1 - utorok, 20:14 - 2,09 mil./16,2 %
Celotýždenné podiely. Kľúčová osmička staníc vo vianočnom týždni strácala postavenie a patrili jej len dve tretiny trhu. Klesali všetky súkromné televízie vrátane RTL (share 14,6 %) a ProSieben (11,4 %). Sat.1 má za sebou najväčšiu stratu (9,2 %), ktorá o to viac bolí, že ju zapríčinil slabý Štedrý deň (6,6 %) a Prvý sviatok vianočný (7,8 %). Na štvrté miesto sa prepracovala stabilná ZDF (7,2 %); pomohol jej pokles Voxu (6,9 %). Uspela tiež ARD (6,7 %). Na chvoste sú opäť RTL II (5,4 %) a kabel eins (5,1 %).
Zdroje údajov:
- ■ správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
- ■ ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z teletextu ProSieben a webstránky dwdl.de
- ■ rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
- ■ podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.