Aktualizácia: Markíza vracia Heslo za milión do vysielania od stredy 10. decembra. Vyplýva to z predbežných programových plánov televízie na posledný mesiac roka 2008.
Neúspešná licencovaná súťaž dostane nový vysielací čas po jesennom trháku Modré z neba. Podľa pôvodného zámeru 90-minútový slot pre emotívnu šou v súčasnosti často končí až pred 22:00.
Heslo za milión v slote vystrieda kolísavo úspešné televízne filmy zo série Súkromné pasce, preberané od sesterskej Novy. Konkurovať mu bude silný seriál Kosti na Jojke či prepadáky Obchod so šťastím a Lekárske omyly a víťazstvá na Jednotke.
Zverejnené 24. októbra:
Markíza ešte vkladá do Hesla za milión nádej
Filip Tůma možno ešte odmoderuje ďalšie časti Hesla za milión. Markíza totiž nad prime-time súťažnou šou Fremantlu zrejme nezlomila definitívne palicu. Povedala to pre Mediálne.sk.
Známe je, že súťažná šou zmizla z piatkového večera po dvoch vysielaniach. Známe je tiež, že sa vráti v decembri. Práve do tohto nasadenia kladie líder ešte nádej. "Uvidíme, ako sa mu bude dariť v novom vysielacom čase," odpovedala hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská na otázku Mediálne.sk, či televízia nakrúti aj nové diely, alebo koncom roka len dovysiela tie, čo vznikli v decembri. "Vysielanie tohto formátu prehodnocujeme," dodala. Nový čas pre súťaž zatiaľ nie je známy.
Návrat súťaží do prime-time Markízy po dvoch rokoch bol neštandardný. Heslo za milión totiž dostalo čas iba každý druhý týždeň. V piatok večer sa nablýskaná šou striedala s Aj múdry schybí, ktorého cieľová skupina novinku neprijala. Keď sa vysielalo "Heslo", uprednostňovala najmä talkšou Takí sme boli na Jednotke a čiastočne aj Panelák na Joj. Výsledkom bol priemerný podiel súťaže pod 25 % (vývoj).
Podľa zástupkyne majiteľa práv na Heslo za milión Andrey Gavačovej sú prednosťou formátu The Million Dollar Password aj jeho jednoduché pravidlá. Podľa nej sa Markíze podarilo formát adaptovať dobre a "bola by veľká škoda, keby divák tento výborný formát neobjavil".
Markíza pripravovala šou expresne. Od spoločnosti FremantleMedia ju kúpila len koncom júla, prvé vydanie odvysielala už 12. septembra. Viac informácií.