HBO podobne ako pri predchádzajúcom seriálovom projekte, druhej sérii Terapie, či pri premiére filmu Horiaci ker ponúkne svoju hlavnú stanicu počas štartu seriálu operátorom na šírenie zdarma.
V rámci proma novinky zároveň umiestni prvú časť Až po uši do platformy HBO Go takisto voľne, kde bude dostupná počas celého vysielania seriálu.
Až po uši vychádza z izraelského formátu When Shall We Kiss produkčnej spoločnosti Armoza Formats, adaptáciu mali na starosti scenáristky Iva Klestilová a Tereza Dusová. Réžiu zaobstaral Jan Hřebejk, podľa ktorého je oproti originálu v česko-slovenskej verzii mierny posun v deji, ale aj v žánrovom uchopení seriálu.
„Izraelská verzia je melodramatickejšia, my sme sa snažili vniesť tam viac komediálnej nadsázky, irónie a hlavne autentickosti, na čom sme zhodli aj s HBO,“ uviedol v Bratislave počas predstavenia seriálu, ktorého nakrúcanie trvalo 67 dní.
Produkciu zabezpečovala spoločnosť Etamp Film rovnako ako pri trojdielnej snímke Horiaci ker. Nakrúcalo sa v štúdiu, kultúrnom cente La Fabrika, v priestoroch vinárstva, ale aj vo viacerých exteriéroch v Prahe v okolí rieky Vltava.
V seriáli stvárnia hlavné postavy Aňa Geislerová, Hyněk Čermák, Jitka Čvančarová, Anna Polívková, Jiří Havelka, Lenka Krobotová, Jana Švandová, ale aj Slovenka Jana Kolesárová, ktorej prischla v príbehu rola lesbickej masérky Lindy.
„Snažili sme sa náš príbeh zasadiť do reálneho prostredia generácie dnešných tridsiatnikov a okoreniť ho typicky českým humorom. Myslím, že sa nám podarilo pôvodný formát po obsahovej aj formálnej stránke prekonať,“ načrtla producentka HBO Europe Tereza Polachová.
Podľa výkonného producenta HBO Europe Antonyho Roota má HBO rozpracované aj ďalšie dva seriály. „Ide o dva hrané projekty, s ktorými chceme rozšíriť ďalšie žánre našej originálnej produkcie,“ poznamenal. Prvý z chystaných seriálov by mal spadať do žánru thriller s kriminálnou zápletkou, v druhom projekte sa HBO zameria na detektívny príbeh s mystery motívmi.
O čom je Až po uši
Až po uši je seriálom o vzťahoch s komediálnymi a ironickými motívmi, kde ústredná ženská hrdinka, sarkastická kreatívna riaditeľka reklamnej agentúry Šárka (A. Geislerová) túži po fungujúcom vzťahu, no miesto toho sa musí zatiaľ uspokojiť len s pomerom so ženatým majiteľom autosalónu Milanom (H. Čermák), pre ktorého zďaleka nie je jediným „objektom záujmu“. Milanova manželka Zuzana (J. Čvančarová) je z nefungujúceho manželstva na tabletkách a útechu hľadá v lesbickom vzťahu s masérkou Lindou (J. Kolesárová). Oporou je jej aj kamarátka Ema (A. Polívková), ktorá na internetovej zoznamke hľadá muža, ktorému by neprekážalo, že je škaredá. Kombináciu vzťahov dopĺňa priateľstvo Lindy a Šárky, ktorú zaujme zdržanlivý výtvarník Jakub (J. Havelka). Ten je síce slobodný, no s bývalou partnerkou Markétou (L. Krobotová) čaká dieťa, čo mu budovanie nového vzťahu komplikuje. Šárka sa často stretáva aj so svojou mamou, afektovanou herečkou Carmen (J. Švandová), ktorá trpí stratou popularity a svoju dcéru citovo vydiera.