V aplikácii hybridnej televízie Novy budú mať diváci v prvej fáze prístup k televíznemu programu s opisom relácií a fotografiami, ako aj archívu spravodajstva a jeho textovej podobe.
HbbTV Novy obsahuje tiež vybrané častí niektorých relácií z TV vysielania a ďalší doplnkový obsah k nim. Televízia plánuje ešte na jeseň predstaviť hybridný reklamu.
HbbTV kombinuje televízne vysielanie s pripojením na internet. Divákom sa prostredníctvom vysielania na obrazovku dostávajú doplňujúce informácie alebo ponuky, na ktoré môže prostredníctvom internetového pripojenia v prijímači zareagovať.
Piliermi takéhoto interaktívneho obsahu sú okrem rôznych doplnkových služieb archív, rozšírený programový sprievodca či takzvaný superteletext. HbbTV však umožňuje divákovi napríklad počas televíznej reklamy priamo objednať ponúkané produkty alebo služby.
V testovacej prevádzke bude aplikácia Novy dostupná zatiaľ len niektorým domácnostiam, funguje však aj na Slovensku.
„Spustili sme HbbTV v testovacej prevádzke a postupne ju zavádzame na všetky naše kanály. Divákom chceme umožniť sa jednoduchou cestou skrze svoje televízne obrazovky dostať k ďalšiemu obsahu,“ uviedol zástupca riaditeľa sekcie nových médií Petr Horák.
Aplikáciu hybridný televízia pripravila Nova v spolupráci so spoločnosťou Mautilus. Tá platformu HbbTV riešila aj pre sesterskú Markízu. HbbTV u nás okrem komerčného lídra poskytuje aj RTVS. V Česku už dlhšie aj Prima a ČT.