Ako rozšíriť printovú reklamu
Viaceré printové médiá sa snažili v ostatných rokoch zatraktívniť tradičný reklamný kanál - papierový inzerát - prepojením na digitálne médiá. Augmented reality projekty boli vo väčšine prípadov iba jednorazový výstrelok, hoci napríklad Facebook, ktorý kúpil start-up Oculus, tejto technológii verí. Web Meedia.de priniesol osem príkladov kreatívneho prepojenia mobilných zariadení s printom.
Tržby NY Times klesli pre menej printovej inzercie
Po tradičnom raste v prvom kvartáli v druhom štvrťroku opäť klesli tržby The New York Times Company, konkrétne o 0,6 percenta na 388,7 milióna dolárov. Za poklesom boli nižšie tržby z printovej reklamy. Výnosy z digitálnej inzercie naopak stúpli o 3,4 percenta na 41,5 mil. USD, vydavateľ The New York Times si pochvaľuje rastúci záujem o sponzorované články. Firma považuje digitálnu reklamu za dlhodobého ťahúňa celého biznisu, píše AdAge. Rástli aj výnosy z digitálneho predplatného - 13,5 percenta na 41,5 mil. USD. Počet digitálnych predplatiteľov narástol na 831-tisíc Napriek tomu, prevádzkový zisk klesol medziročne o 21 percent na 55,7 mil. USD. Dôvodom boli najmä rastúce náklady na marketing.
Srbi budú opäť platiť za verejnoprávne médiá
Obyvatelia v Srbsku budú pravdepodobne od roku 2016 znova povinní platiť úhrady za vysielanie verejnoprávneho telerozhlasu. Ten je v súčasnosti financovaný zo štátneho rozpočtu. Srbská vláda ale pod tlakom Bruselu prijala návrh zákon o opätovnom zavedení „koncesií“. Cieľom je zvýšiť nezávislosť verejnoprávneho rozhlasu a televízie v krajine, uvádza web BalkanInsight.com. Zákon ešte musí schváliť parlament, určiť by sa mala aj paušálna výška mesačných platieb, ktorá by však nemala prekročiť 500 dinárov, teda zhruba štyri eurá. Srbi platili priamo za vysielanie RTS aj v minulosti v rámci účtov za elektriny, no stále v menšom a menšom počte. Premiér Aleksandar Vučić po nástupe v roku 2012 priamy výber od ľudí zrušil.
Ako zmenili sociálne médiá spravodajstvo?
Server Gigaom sa zamýšľa nad tým, ako Facebook, Twitter a spol. zmenili vojnové spravodajstvo. Pripomína, že médiá môžu oveľa rýchlejšie využívať zábery či fotky od používateľov. Informovanie sa vzhľadom na charakter sociálnych sietí stalo zároveň oveľa osobnejšie - kvôli čomu už viacerí reportéri museli ísť na koberček svojich šéfov.
Business Insider zostaví redakciu v Londýne
Americký ekonomický web Business Insider otvorí ešte v lete novú redakciu v Londýne. Hľadá pre ňu zamestnancov na všetky typy pozícií od píšucich novinárov až po šéfredaktora, uvádza sa priamo na stránke webu. Ten si uvádza mesačnú návštevnosť vyše 50 miliónu používateľov, čo je viac ako v prípade The Wall Street Journal.
Namiesto modela či herca transplantovaná tvár
Na obálke nového vydania lifestylového mužského magazínu GQ v Británii bude 39-ročný Richard Lee Norris, ktorému po nehode so zbraňou v roku 1997 lekári dlhé roky postupne rekonštruovali hlavu a v roku 2012 mu transplantovali tvár. Snímky a príbeh R. L. Norrisa na DailyMail.co.uk.
Nepokoje v Spiegeli
V nemeckom magazíne Spiegel to vrie. Časť redakcie je nespokojná so spôsobom manažmentu Wolfganga Büchnera, píšu Horizont.net. a Meedia.de. Predmetom sporu sú viaceré klasické problémy transformujúcich sa tlačených médií - prepojenie printovej a online redakcie, digitálne vydanie a bulvarizácia.
Noviny si pomýlili vojaka s takisto nebohým hercom
Novozélandský denník The New Zealand Herald sa musel ospravedlniť rodine vojaka Guya Boylanda, o ktorého úmrtí informoval koncom minulého týždňa. Vojak prišiel o život pri prestrelke v pásme Gazy. Noviny pri článku o jeho úmrtí použili nesprávnu fotografiu – konkrétne portrét herca Ryana Dunna, ktorý sa preslávil najmä účinkovaním v komediálnej sérii Jackass, píše Mashable. R. Dunn zahynul pri autonehode v roku 2011. K zámene prišlo s najväčšou pravdepodobnosťou pre to, že obaja muži sa na seba podobajú.
Recyklovať je múdre
Pre väčšinu amerických online médií pochádza 10 percent návštevnosti z článkoch starších ako tri dni, píše Poynter. Pre médiá preto stojí za zamyslenie, či by počas slabších dní nestálo za to vytiahnuť evergreeny - no aj s upozornením, že text je staršieho dáta.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)