Všetky „gaučové“ začiatky Simpsonovcov v jednom videu

Časopis Time si na webe všimol video z YouTubu, v ktorom sú na jednom mieste všetky konce zvučiek Simpsonovcov, ktoré kedy vznikli – teda dovedna 554 úvodných sekvencií animovaného seriálu. Tradičným vyvrcholením intra seriálu je takzvaný „couch gag“, teda scéna, pri ktorej sa žltá rodinka stretáva spoločne na svojom gauči pri sledovaní televízie. Spravidla sa pri tom zakaždým usádza na pohovku inak respektíve za iných okolností. Autori videa z kanálu Omni Verse poznamenali, že niekoľko gaučových gagov sa v histórii seriálu, ktorý má 25 sérií, opakovalo, niektoré časti ho zas neobsahovali.

Twitter žaluje americkú federálnu vládu

Twitter žaluje federálne ministerstvo spravodlivosti za legislatívu, ktorá firme zakazuje zverejňovať informácie týkajúce sa vládneho programu sledovania jej používateľov. Internetové firmy v súčasnosti nesmú zverejňovať presné údaje o tom, koľko žiadosti o poskytnutie informácií dostali od vládnych úradov. Podľa Twitteru takéto pravidlá porušujú ústavou garantované právo na slobodu prejavu. Spoločnosť tvrdí, že žalobou chce dosiahnuť vyššiu transparentnosť v oblasti vládnych programov na monitorovanie používateľov Internetu, uviedla agentúra SITA. Twitter upozorňuje, že súčasný právny stav internetovým firmám neumožňuje zverejniť ani to, že žiadosti o poskytnutie informácií od vládnych agentúr vôbec neevidovali.

Rádiá spájajú sily aj v Česku

Skupina Lagardére Active ČR prevádzkujúca rozhlasové stanice Frekvence 1 a Evropa 2, teda českú trhovú dvojku a trojku, uzavrela strategické partnerstvo so skupinou Media Bohemia, ktorej patrí vyše 30 regionálnych staníc, informuje web Strategie.cz. Doterajší konkurenti budú odteraz spolupracovať na podpore rádia ako média typu v reklamných kampaniach, rozvíjať rozhlasové reklamné služby a prepájať ich s ďalšími mediálnymi službami. Spoločne chcú pracovať aj na metodologickom spresnení merania počúvaností rádia a rozvoji merania efektivity jeho použitia v komunikačných kampaniach.

BitTorrent už nechce byť synonymom pirátstva

Populárny torrentový server BitTorrent vidí nové možnosti svojho rozmachu – paradoxne v šírení legálneho obsahu za peniaze, teda podľa modelu, ktorý uplatňuje aj viacero iných „štandardne“ podnikajúcich spoločností. BitTorrent sa len pred nedávnom stal kanálom, cez ktorý frontmen skupiny Radiohead Thom Yorke vypustil za pár dolárov von svoj celý nový album. V distribúcii pôvodného obsahu za poplatky vidí BitTorrent väčší potenciál, uvádza DigiDay, podľa ktorého bude torrentový web internetovým distribučným kanálom aj pre chystaný postapokalyptický seriál Children of the Machine. Ten má byť hotový na jar budúceho roka, osem častí sa cez službu BitTorrent Bundle bude dať stiahnuť na jar. BitTorrent si podľa DigiDay nechá 10 percent tržieb, ktoré projekt vygeneruje, zvyšná časť pôjde autorom obsahu, v tomto prípade štúdiu Rapid Eye Studios.

Ťava - spolupracovník Googlu

Google už umiestnil svoje zariadenia, ktoré snímajú krajinu pre projekt Google Maps, na autá, bicykle, chodcov aj snežný skúter, teraz však zašiel ďalej – zamestnal ťavu, píše Mashable. Zviera dostalo Trekker, teda zariadenie, ktoré dokáže snímať okolie s 360-stupňovým zorným uhlom. Pomocou neho snímalo púšť Liwa v Spojených arabských emirátoch. Nasadením zvieraťa chcela spoločnosť podľa vyjadrenia čo najmenej zasiahnuť do pôvodnej prírody.

Facebook zacieli reklamu aj podľa lokality

Sociálna sieť urobila radosť firmám, ktoré chcú mieriť na používateľov, ktorí sa v danom čase nachádzajú v ich bezprostrednom okolí. Zacielenie reklamy tak na Facebooku bude možné aj podľa takzvanej „local awareness“, keď kampaň zamieri na ľudí v dosahu, píše InsideFacebook. Podľa Facebooku by nový spôsob cielenia mohol pomôcť prevádzkam efektívne osloviť nových zákazníkov. Nemusí byť podľa sociálnej siete ani natoľko nákladný, keďže cieli presne a na úzko vyšpecifikovanú cieľovku. Sociálna sieť zároveň poukazuje na ľudí, ktorí radi vyhľadávajú služby rôzneho typu na mieste, kde sa nachádzajú a nepoznajú ho. Aj preto je súčasťou sponzorovaných odkazov funkcia „Get Directions“, ktorá používateľa odnaviguje k inzerujúcej prevádzke. Určitým limitom je nepochybne fakt, že nie všetci používatelia Facebooku majú na mobiloch zapnutú lokalizáciu.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)