Americký internetový gigant Google v minulom roku zablokoval či odstránil viac ako 5,5 miliardy reklám, ktoré porušovali jeho pravidlá.
To predstavuje mierny nárast oproti predchádzajúcemu roku. Firma o tom informovala vo výročnej správe o opatreniach proti nekalému využívaniu jej reklamných platforiem.
Medzi zablokovaný obsah patria napríklad reklamy na nebezpečné produkty a podvodné inzeráty sľubujúce zázračné uzdravenie či rýchle zbohatnutie, napísala agentúra DPA.
„Naším cieľom je zachytiť zlé reklamy a možné podvodné účty skôr, ako sa dostanú do našich platforiem, alebo ich okamžite odstrániť, akonáhle sú odhalené,“ uviedla firma Google.
Dodala, že v tomto úsilí jej teraz vo veľkej miere pomáha umelá inteligencia. Upozornila však, že terajší rozmach využívania AI má v oblasti reklamy tiež negatívne vplyvy.
„Niet pochýb, že príchod ľahko dostupných nástrojov pre tvorbu videí s využitím AI podporuje šírenie podvodných reklám s takzvanými deepfakes,“ uviedol viceprezident spoločnosti Google Duncan Lennox, ktorý má bezpečnosť reklám na starosti. D