Tesco bude predávať bulvárne noviny zložené

Po vlaňajšom kroku, keď reťazec Tesco začal predávať erotické časopisy zabalené v nepriehľadných fóliách, vyhovie spoločnosť ďalšiemu tlaku aktivistov a inak začne predávať aj bežnú dennú tlač. Bulvárne noviny, ktoré sa v Tescu predávajú vystavené plnej pozornosti okoloidúcich, už po novom budú uložené tak, aby bol viditeľný iba hlavný názov periodika. Tesco tak chce chrániť deti pred nebezpečným, najmä sexuálnym obsahom, ktorý často titulku bulváru zapĺňa. Reťazec v súvislosti s tým zredizajnuje miesta, na ktorých predáva tlačoviny a tabloidom dá iné miesto. Podobný krok už oznámil aj ďalší reťazec Waitrose, píše BBC. Spoločnosti k takému postupu dotlačila iniciatíva organizácií Child Eyes a No More Page 3, bojujúcej za odstránenie nahých modeliek typicky zverejňovaných v bulvárnom The Sun na tretej strane. Tesco si aj tentoraz nechalo urobiť prieskum medzi zadávateľmi aj zákazníkmi a noviny už nebude predávať rozložené. „Myslíme, že je to tá správna rovnováha pre všetkých,“ komentoval reťazec vlastné rozhodnutie.

Google ponúka web snov bez reklám. Za peniaze

Financovať celý web z platieb od čitateľov? Prečo nie. K experimentu sa odhodlal sám gigant Google, ktorý predstavil testovaciu službu Contributor. V rámci nej testuje ochotu používateľov platiť mesačne niekoľko dolárov za to, že po webe môžu surfovať bez reklám. Za mesačný poplatok nechá Google prezerať si obsah na vybraných weboch v režime, v ktorom plochy pre bannery AdSense nahrádza iba šedé miesto s poďakovaním za priamu platbu. Google sa odráža od premisy, že ľudia budú ochotní zaplatiť za „bezreklamový“ režim na stránkach, ktoré sami najčastejšie navštevujú. Vybrať si môžu platbu vo výške jedného až troch dolárov, pričom zo sumy sa odráta konkrétny príspevok po návšteve zapojeného webu. Google neprezrádza, akým pomerom platby medzi seba a médiá delí. Na úvod začal spoluprácu s webmi Mashable, Imgur, WikiHow, Science Daily a ďalšími, uvádza Guardian.

Amazon vraj chce konkurenciu Netflixu platenú z reklám

Americká spoločnosť Amazon sa podľa dostupných informácií zameriava na vývoj novej video-on-demand platformy, ktorá by používateľom mohla byť dostupná zdarma alebo za nižší poplatok ako konkurenčné produkty Netflix ču Hulu Plus, ktoré stoja osem dolárov na mesiac. Informáciu priniesol New York Post, podľa ktorého by novú videoslužbu financovali reklamy. Má ísť o doplnok k prémiovej službe Amazon Prime, ktorej predplatitelia za 99 dolárov na rok získavajú bohatý archív filmov, hudby a televíznej produkcie. Lacnejší variant prístupu k obsahu Amazonu by používateľov mohol lákať k predplateniu vyššieho balíka, špekulujú ďalšie weby. Business Insider v stanovisku od Amazonu nezískal potvrdenie, že spoločnosť chystá službu tohto typu, hoci podľa niektorých webov by mohla byť realitou už začiatkom budúceho roka. Hovorca Amazonu pripomenul, že už v súčasnosti v rámci programu First Episode Free môžu používatelia sledovať v službe Amazon Instant Video vybrané diely seriálov zdarma, no s reklamami.

Druhá séria Constatina zatiaľ neistá

Tohtoročná novinka, seriál Constantine, ktorý vychádza z komiksovej predlohy, zatiaľ nemá istú druhú sériu. Televízia NBC si objednala 13 častí a či vzniknú v budúcnosti, zatiaľ neprezradila. Tento týždeň bude nasadený piaty diel, sledovanosť je zatiaľ kolísavá - seriál štartoval nad 4 miliónmi, neskôr klesol na tri až 3,5 milióna. Constantine vychádza z kreslenej série Hellblazer - hlavná postava John Constatine ochraňuje ľudstvo pred pekelnými démonmi.

Virál so sestričkou vyšetrujúcou semenníky zarába charite

Skupina Simple Pickup sa zapojila do novembrovej iniciatívy Movember upozorňujúcej na problémy týkajúce sa častých mužských chorôb kampaňou, v ktorej sympatická „sestrička“ vyšetruje záujemcom priamo na ulici semenníky. Dotykom vo fialových rukaviciach, pričom za každého ochotného muža organizácia platí 100 dolárov. Sestrička Marissa v uniforme našla v uliciach Los Angeles šiestich odvážlivcov, ktorí si nechali siahnuť na genitálie. Peniaze však kampaň produkuje ďalej – za každých 100-tisíc videní na YouTube odovzdáva Simple Pickup ďalších 100 dolárov, informuje Daily Mail. Aktuálne má video už vyše 3,8 milióna prezretí. Zverejnené bolo 18. novembra, zhliadnutia bude zbierať 30 dní.

Print nie je mŕtvy. Píše o mŕtvolách a dievčatách

Portable Restroom Operator, Girls and Corpses, Private Islands, The Mountain Astrologer, Modern Farmer, Tropical Fish Hobbyist, Miniature Donkey Talk, Teddy Bear & Friends, Pen World a Leather Crafters & Saddlers Journal… Mashable pozbieral 10 bizarných časopisov, ktoré zrejme nikdy v živote nebude držať v ruke, no aj tak stoja za to, aby ste ich spoznali.

RAS nakúpil v Poľsku

Skupina Ringier Axel Springer sa nebráni nákupom v Poľsku. Portálová skupina Onet.pl, ktorá patrí k mediálnemu domu, tam kúpila sociálnu sieť nk.pl, ktorá patrí k top stránkam v krajine. Cenu transakcie nezverejnili, podľa Reuters sa pohybuje v nižšej jednocifernej miliónovej výške. Platformu založili v roku 2006, mesačne ju navštevuje vyše 5 miliónov ľudí. Sociálna sieť sa zameriava aj na spoplatnené internetové hry.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)